اجتماعی

برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی

برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی

– اخبار اجتماعی –

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، سید محمد فیاض؛ مدیرکل ‌هماهنگی، نظارت و کنترل امور مناطق شهرداری تهران با همراهی عبدالمجید رحمانی؛ رئیس مرکز رصد و پایش آسیب‌های اجتماعی با حضور در منطقه ۵ به بررسی اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در منطقه پرداخت.

مدیرکل هماهنگی، نظارت و کنترل امور مناطق شهرداری تهران نیز طی سخنانی با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی خلاقانه از زحمات همکاران به شهروندان اظهار کرد: توجه به ظرفیت‌های درون منطقه‌ای در نواحی و سرای محلات برای آگاه‌سازی شهروندان از موارد مورد انتظار در اجرای این طرح است.

فیاض ادامه داد: با متخلفینی که در خصوص اجرای طرح همکاری نکرده و کارشکنی می‌کنند از طریق ضابطین قضایی یگان حفاظت شهرداری برخورد قانونی خواهد شد و درمورد خودروها و مراکز جمع‌آوری و نگهداشت غیرمجاز زباله و پسماند پیگیری‌های قانونی انجام خواهد شد و در صورت اثبات همکاری پیمانکاران با زباله‌گردها، برخورد قانونی انجام می‌پذیرد.

در ادامه عبدالمجید رحمانی؛ رئیس مرکز رصد و پایش آسیب‌های اجتماعی کلانشهر تهران نیز ضمن تشریح جایگاه این مرکز و ماموریت‌های آن خبر از موافقت صورت گرفته توسط دستگاه‌های مسئول با پیگیری شهردار تهران جهت نگهداری معتادین متجاهر در مراکز وابسته بیش از۶ ماه داد و گفت: این افراد پس از ترک اعتیاد با ارایه خدمات آموزشی به جریان اشتغال اضافه شده و تحت نظارت مستمر خواهند بود.

جمع‌آوری پسماندهای حجیم در پایتخت/ تم رنگ برای تهران ۱۴۰۳ چیست؟

وی افزود: با پدیده تکدی‌گری سازمان یافته طی هماهنگی مقام قضایی به زودی برخورد قاطعی صورت می‌گیرد.

رحمانی ادامه داد: در موضوع کودکان کار و خیابان ، اخلاق ، مهربانی در کنار قاطعیت مدنظر است و باید از طریق مراکز غربالگری ، کودکان مورد نظر به بهزیستی تحویل داده شده تا تحت پوشش حمایت یک سازمان تخصصی قرار گیرند.

داوود گودرزی؛ شهردار منطقه ۵ با اشاره به اهمیت مدیریت، ساماندهی و برخورد قاطع در مقوله ساماندهی اجتماعی و پسماند گفت: باید با داشتن روحیه جمعی و با رویکرد تشویقی موضوع پسماند بین شهرداری و شهروندان مطرح و از همه ظرفیت‌ها بهره‌برداری کرد.

شهردار منطقه ۵ اظهار کرد: با توجه به وجود مجموعه‌های تجاری و اداری گسترده در منطقه۵ باید در قالب انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری در حوزه پسماند اقدامات جدی صورت پذیرد.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا