اردبیل

برخورد تعزیراتی با بیش از ۱۹۰۰ مورد احتکار و گران‌فروشی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، علی رحیمی‌آذر ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ۹ ماهه سال‌جاری به تعداد بیش از ۱۱ هزار فقره پرونده رسیدگی و متخلفین به پرداخت بیش از ۱۱۶ میلیارد تومان جزای نقدی محکوم و بیش از ۲۰ میلیارد تومان وصول شده که ۸۱۰۵ پرونده مربوط به حوزه کالا و خدمات، ۱۳۰۳ پرونده در رابطه با قاچاق کالا و ارز و ۱۷۴۵ پرونده مربوط به بخش بهداشت و درمان است.

وی افزود: از اهم پرونده‌های مورد رسیدگی ۱۳۷ فقره مربوط به احتکار به ارزش ۳ میلیارد تومان، ۱۸۱۲ فقره گران‌فروشی به ارزش ۱/۸ میلیارد تومان، تعداد ۱۳۰۳ فقره مربوط به تخلف عرضه خارج از شبکه به ارزش ۴/۵ میلیارد تومان، ۱۰۹۹ تقلب با ارزش ۷۰۰ میلیون تومان و ۱۸۰ فقره خرید و فروش کالا برخلاف ضوابط به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان بوده که مورد رسیدگی و منتهی به صدور حکم شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل بیان کرد: همچنین بیش از ۷۰ فقره پرونده مهم و ملی با ارزش بالای ۵۰۰ میلیون تومان در این اداره‌کل تشکیل و منجر به صدور حکم محکومیت جزای نقدی شد.

رحیمی‌آذر ادامه داد: علاوه بر این‌ها در مدت ۹ ماهه سال‌جاری ۵۲۳۸ مورد بازرسی انجام و طی این بازرسی‌ها تعداد ۱۶۹۹ واحد دارای تخلف بوده‌اند که در مجموع به بیش از ۱/۳ میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شدند و نیز در جهت تشدید بازرسی در حوزه آرد و نان، با همکاری ارگان‌ها و سازمان‌های ذی‌صلاح، از زنجیره‌های نانوایی استان اردبیل بازرسی شد که منجر به پلمب برخی از نانوایی‌های متخلف گردید.

کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های تعزیراتی

وی تصریح کرد: همچنین در جهت کاهش مدت زمان رسیدگی، میانگین مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های تشکیل‌شده در ۹ ماهه سال‌جاری، ۸/۸ روز بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل عنوان کرد: تعزیرات حکومتی استان سازمان به‌صورت مداوم در سطح استان هرگونه تخلف احتمالی را رصد نموده با هرگونه تخلف در حوزه‌های مختلف اقتصادی خصوصاً کالاهای اساسی و مایحتاج مردمی به‌شدت برخورد قانونی می‌نماید که در این راستا سامانه تلفن گویای ۱۳۵ و آدرس اینترنتی tazirat۱۳۵ به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت شکایات و گزارش‌های مردمی است.

رحیمی‌آذر گفت: بر اساس برنامه تحول سازمانی که تاکید بر تشدید نظارت و بازرسی از تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان کشور بوده، از ابتدای طرح، گشت‌های اداره‌کل تعزیرات حکومتی در سطح استان اردبیل از واحدهای تولیدی و توزیعی به‌صورت شبانه‌روزی بازرسی‌های میدانی را آغاز نموده‌اند که تعدادی از تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان به‌عنوان متخلف شناسایی و پرونده تخلفاتی برای واحدهای مزبور تشکیل گردیده است.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا