قزوین

برخی واگذاری‌ها به بخش خصوصی، به عدالت آموزشی آسیب زده است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از قزوین، محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین گفت: تعامل و ‌هم‌افزایی همۀ دستگاه‌ها و نهادها در حوزۀ آموزش و ‌پرورش مورد تأکید است، زیرا پیشبرد اهداف آموزشی و تربیتی در این حوزه نیازمند مشارکت دستگاه‌ها و مردم است.

وی افزود: اهمیت آموزش و پرورش برکسی پوشیده نیست و در تمام کشورهای دنیا این یک اصل مقبول است که یکی از وظایف مهم حاکمیت توجه به تعلیم و پرورش است.

استاندار قزوین اظهار داشت: امروزه با برخی مسائل و مشکلات در حوزه آموزش روبرو هستیم که بعضی از آنها به دلیل سرعت بالای تحولات در جوامع است و بخشی از مسائل و مشکلات نیز ناشی از موضوعات اقتصادی است.

اعلایی با بیان اینکه بخشی از مسائل و مشکلات آموزشی نیز ناشی از رفتارهای مدیریتی ما در گذشته است، تصریح کرد: همهٔ کشورها در فرایند گذار از دولتی بودن و خصوصی‌سازی، آخرین حوزه‌هایی که واگذار می‌کنند حوزه‌های آموزش و بهداشت است ولی در کشور ما این ۲ حوزه جزو اولین‌ها در واگذاری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش بستر تربیت نسل آینده است، تأکید کرد: واگذاری بخشی از کارهای آموزشی به بخش خصوصی موجب آسیب دیدن عدالت آموزشی و تبعاتی نظیر مغفول ماندن حوزه پرورشی شده است.

نماینده عالی دولت در استان قزوین اضافه کرد: عدالت آموزشی از موضوعات بسیار مهمی است که مردم انتظار دارند دولت در این حوزه ورود جدی داشته باشد و موضوعات پرورشی یکی دیگر از مطالبات عمده مردم از دولت سیزدهم است و شهروندان انتظار دارند دولتی که با رویکرد اخلاقی و متکی بر توانمندی مثبت اجتماعی روی کار آمده برای این‌ها برنامه‌ریزی داشته باشد.

 وی خاطرنشان کرد: یکی از غفلت‌ها عدم تدبیر و تصمیم مناسب برای استفاده از ظرفیت‌های اولیا به منظور پرداختن به مقوله پرورش و تربیت است چرا که ما در کشور بیشتر به آموزش اهمیت داده‌ایم و از مسایل پرورشی غفلت کرده‌ایم.

اعلایی افزود: در دولتی که مردم با امید اصلاح اساسی امور و جبران اشتباهات گذشتگان و پرداختن به بعضی کارهای مغفول به آن اعتماد کرده و آن را انتخاب کرده‌اند، باید به سمت مسیر درست گام برداشت.

استاندار قزوین گفت: در حوزه پرورشی و تربیتی نگرانی‌هایی داریم که ناشی از عدم تدبیر درست در استفاده از ظرفیت‌های مردمی بوده و در این راستا باید خانواده‌ها از آسیب‌های اجتماعی احتمالی باخبر شوند و مراقبت‌های کافی و لازم را از فرزندانشان داشته باشند.

وی تأکید کرد: در انتخاب مدیران آموزشی در مدارس باید از افراد اصلح و با انرژی، جوان، مسلط، مقید و مسوولیت پذیر استفاده شود و در حوزهٔ معلمان نیز صلاحیت و اهلیت آن‌ها مورد توجه قرار گیرد چرا که تربیت نسل آینده‌ساز جامعه را برعهده دارند و رسالت مهمی را برعهده گرفته‌اند.

اعلایی افزود: تعامل و ‌هم افزایی همه دستگاه‌ها و نهادها در حوزه آموزش و ‌پرورش مورد تأکید است زیرا پیشبرد اهداف آموزشی و تربیتی در این حوزه نیازمند مشارکت دستگاه‌ها و مردم است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا