اصفهان

بررسی ابعاد توسعه شهری اصفهان از جنبه‌ آلودگی هوا

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان، علی تقیان، دبیر اجرایی دبیرخانه پنجمین گفتمان ملی نقش جوانان در توسعه پایدار شهری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: استفاده بهینه در مصرف آب و زمین، کاهش میزان تولید زباله و پسماند، سوق دادن فناوری‌های خلاقانه و تقویت توان مختلف مناطق شهری از جمله شاخص‌های توسعه پایدار شهرها است؛ همچنین باید توسعه شهری را از نظر جمعیت، موقعیت اقتصادی، آلودگی هوا و کیفیت آب شرب مردم بررسی کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر برای تحقق توسعه پایدار شهری در اصفهان برنامه‌ریزی و مدیریت یکپارچه‌ای نداریم و هر اداره کار خود را پیش می‌برد؛ باید با یک برنامه منسجم و واحد برای پیشبرد اهداف توسعه شهری تلاش کنیم.

تقیان ادامه داد: برای داشتن توسعه پایدار شهری اقدامات اولیه نیاز است که بسترسازی عدالت اجتماعی و شهروندی و ایجاد فرصت‌های برابر همبستگی اجتماعی و مشارکت شهروندان در اداره شهر، بسترسازی و تقویت بنیان خانواده و داشتن رویکرد برنامه‌محور از جمله این اقدامات است.

دبیر اجرایی دبیرخانه پنجمین گفتمان ملی نقش جوانان در توسعه پایدار شهری یادآور شد: مهاجرت‌های بی‌رویه باعث می‌شود در زمینه فرهنگی مشکلات زیادی داشته باشیم، همچنین باید ساماندهی ارگان‌های دولتی و خصوصی انجام پذیرد؛ کارآمدسازی سیاست‌ها و گسترش حقوق شهروندی و بهینه‌سازی مناسبات مدنی از دیگر موضوعات اصلی در توسعه پایدار شهری است.

وی با اشاره به سابقه این گفتمان گفت: از سال ۹۶ دبیرخانه گفتمان ملی نقش جوانان در توسعه پایدار شهری در اصفهان ایجاد شد که در کمیته اجرایی از جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال استفاده می‌کنیم و تاکنون در ۱۰ حوزه برنامه‌های مختلفی را اجرایی می‌کنیم و در پایان هر سال اختتامیه‌ای را در خصوص گفتمان انجام شده نقش جوانان در توسعه پایدار شهری برگزار می‌کنیم.

تقیان بیان داشت: اختتامیه پنجمین گفتمان ملی نقش جوانان در توسعه پایدار شهری به مناسبت روز پژوهش پنجشنبه این هفته برگزار می‌شود؛ فراخوان ارسال مقالات را داشته‌ایم که تعداد ۳۲ مقاله به دبیرخانه رسیده و در حال داوری است، همچنین مسابقه داستا‌ن‌سرایی نوجوانان را داشته‌ایم.

دبیر اجرایی بیرخانه پنجمین گفتمان ملی نقش جوانان در توسعه پایدار شهری افزود: مستند کوتاهی در مورد اصفهان ۱۴۰۰ ساخته شده و به مشکلات و معضلات اصفهان اشاره شده است تا اصفهان را از نمایی دیگر معرفی کنیم؛ یکی از هنرمندان جوان اصفهان نیز به عنوان سفیر پایدار توسعه شهری معرفی خواهد شد.

انتهای پیام/۶۳۰۹۰/ج/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا