اخبار روز

بررسی مذاکرات رفع تحریم‌ها در نشست اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس با امیرعبداللهیان

بررسی مذاکرات رفع تحریم‌ها در نشست اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس با امیرعبداللهیان

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری برگزیده های ایران، نشست مشترک رئیس و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با وزیر و مدیران ارشد وزارت امور خارجه در روز سه‌شنبه به‌میزبانی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه برگزار شد.

جلال‌زاده، رئیس و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های خود را در خصوص برخی تحولات سیاست خارجی مطرح کردند.

وزیر امور خارجه در این نشست، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی را در جریان برخی تحولات روابط و سیاست خارجی از جمله روابط با عربستان، مذاکرات رفع تحریم‌ها، حق‌آبه ایران از افغانستان، دیپلماسی اقتصادی، روابط با اروپا و تحولات اوکراین قرار داد.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران , حسین امیرعبداللهیان , وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ,

در این جلسه همچنین آقایان باقری معاون سیاسی، بیگدلی معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان، کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان، سهرابی مدیرکل امور ایرانیان و کنعانی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه به‌ترتیب گزارشی از آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها و تفاهمات مربوط به آزادسازی منابع مالی، روابط با افغانستان و پیگیری حق‌آبه هیرمند، امور ایرانیان خارج از کشور، اقدامات به‌عمل‌آمده در خصوص مقابله با موضوع اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در برخی کشورهای اروپایی و اقدامات دستگاه دیپلماسی پیرامون راهپیمایی اربعین ارائه دادند.

در پایان این نشست، امیرعبداللهیان ضمن قدردانی از نقطه‌نظرات رئیس و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، بر تعامل و همکاری هرچه بیشتر بین وزارت امور خارجه و مجلس شورای اسلامی تأکید کرد.

جزئیات نشست مشترک کمیسیون امنیت ملی و وزارت خارجه درباره بازداشت عکاس برگزیده های ایران
کنعانی: برگزاری کمیسیون اقتصادی ایران و عربستان/ گفتگوهای ایران و آمریکا به‌صورت غیرمستقیم است

/+

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا