لرستان

بررسی میدانی مشکلات دره اسدآبادی توسط معاون استاندار لرستان+ تصاویر

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از خرم‌آباد، دره اسدآبادی یکی از مناطق شهری محروم در خرم‌آباد است که به به دلیل نوع بافت فرسوده آن و شرایط محیطی و اجتماعی که دارد، در برخی نقاط آن شاهد سکونتگاه‌های غیر رسمی و وجود معتادان متجاهر هستیم.

ساماندهی این منطقه شهری از سالیان قبل مطالبه مردم محله قدیمی اسدآبادی بوده است اما به دلایل ختلف تا کنون ساماندهی این در انجام نشده است.

 

در همین راستا بهرام ستاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان که به تازگی در این سمت منصوب شده است، عصر جمعه به صورت میدانی از دره اسدآبادی بازدید نمود و با اهالی محله نیز به صورت رودررو صحبت کرد.

در این بازدید که حدود دو ساعت به طول انجامید شهردار خرم‌آباد، مدیرکل امور اجتماعی استانداری و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی حوزه امور اجتماعی استان، معاون استاندار را همراهی کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در حاشیه بازدید از این مناطق گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده و با هدف بررسی و شناخت دقیق از چالش‌ها با حضور جمعی از مدیران و مسئولین حوزه‌های امور اجتماعی استان از نقاط حاشیه نشین محله اسدآبادی خرم‌آباد بازدید میدانی به عمل آمد. 

 

ستاری اظهار داشت: علاوه بر اقداماتی که در گذشته برای ساماندهی این محله صورت گرفته، سه نکته مهم نیز باید مد نظر باشد؛ اول ساماندهی و هدایت معتادین متجاهر که در اماکن مخروبه محله بیتوته می‌کنند و موجبات مزاحمت را برای اهالی محل به وجود می‌آورند دوم شناخت چالش‌ها و موانع پیش رو برای ساماندهی محله و سوم گزینش الویت ها به عنوان یکی دیگر از اقدامات مهمی که باید در دستور کار قرار گیرد. 

وی با ارزیابی مثبت از بازدید میدانی امروز ادامه داد: در بازدید به عمل آمده بیشترین تمرکز در رابطه با کار بر روی شناسایی نقاطی از منطقه بود که آسیب پذیری بیشتری دارند و موضوع امنیت محله نیز به عنوان یکی از ابتدایی ترین نیازهای اهالی، مورد تاکید قرار گرفت. 

معاون استاندار لرستان تصریح کرد: دو رویکرد مهم ساماندهی امنیت محله و ساماندهی شرایط زندگی اهالی به عنوان اولویت‌های مهم در بحث رسیدگی و توجه به نیازهای مردم، در برنامه ریزی برای اصلاح ساختارها گنجانده خواهد شد.

 

ستاری افزود: مغازه‌ها و واحدهای خرید ضایعات که به تعداد زیاد در این محله ایجاد شده اند از دیگر عوامل ایجاد مشکل برای اهالی اسدآبادی هستند که علاوه بر آلودگی صوتی، مشکلات بهداشتی بسیاری نیز بوجود آورده‌اند که باید برای ساماندهی آنها حتما به خارج از محدوده شهری منتقل شوند. 

 

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا