اصفهان

برف و باران آسمان اصفهان را فرا گرفت/ تردد در همه محورهای استان برقرار است

آسیه آقایی، کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در اصفهان با اشاره به وضعیت هوای استان اظهار داشت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر ادامه فعالیت سامانه بارشی تا روز سه‌شنبه بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس طی این مدت وضعیت جوی در اکثر مناطق استان به‌صورت نیمه ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید و در غرب و جنوب بارش برف و باران، گاهی به‌صورت رگبار و رعد و برق، مه‌آلودگی و احتمال کولاک برف و در سایر مناطق بارش با شدت کمتر پیش‌بینی می‌شود.

آقایی با بیان اینکه بارش در سایر مناطق، از عصر روز دوشنبه تا اوایل وقت سه‌شنبه بهتر خواهد بود، گفت: طی روز سه‌شنبه در سطح استان وزش باد شدید و در شرق احتمال طوفان لحظه‌ای و در روز چهارشنبه کاهش دما محسوس خواهد بود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با اشاره به اینکه دمای هوای استان طی ۲۴ ساعت آینده ۳ تا ۵ درجه کاهش خواهد داشت، بیان کرد: دمای هوای شهر اصفهان ۱۴ و کمینه فردا ۳ درجه سانتی‌گراد و خور و بیابانک با ۱۵ و میمه با منفی ۵ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به میزان بارندگی در ۲۴ ساعت گذشته تا صبح امروز خاطرنشان کرد: سمیرم با ۲۲ میلی‌متر که ۸ سانتی‌متر آن برف بوده، فریدون شهر۱۰، خوانسار ۵، بوئین میاندشت ۴، چادگان ۳، دهاقان ۲، مبارکه ۰.۶، اصفهان و زرین‌شهر یک، و  ورزنه ۰.۳ میلی‌متر بیشترین میزان بارش گزارش شده است.

رانندگان از تردد در محورهای کوهستانی خودداری کنند

مریم تاکی، رئیس مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران با اشاره به وضعیت راه‌های استان اصفهان گفت: در محورهای اصفهان-فرودگاه، کنارگذر غرب، بوئین میاندشت-الیگودرز، اصفهان-شهرضا، زرین‌شهر- شهرکرد، اصفهان-نائین، اصفهان-میمه، مبارکه-بروجن، گلپایگان-خمین، نجف‌آباد-داران، نجف‌آباد-فولادشهر، چادگان-چلگرد بارش باران گزارش شده است.

وی ادامه داد: برف در محورهای نائین-اصفهان محدوده گردنه ملااحمد، سمیرم-یاسوج و سمیرم-شهرضا در حال بارش است و همزمان با بارش برف در محور شهرضا-سمیرم مه‌گرفتگی هم گزارش شده است.

تاکی با بیان‌ اینکه از رانندگانی که در این محورها در حال تردد هستند، درخواست می‌کنیم جوانب ایمنی را در هنگام رانندگی رعایت کنند، بیان کرد: رانندگان تجهیزات ایمنی زمستانی مانند زنجیر چرخ، لباس گرم و سوخت کافی همراه داشته باشند.

رئیس مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به اینکه نیروهای راهداری در تمام محورهای استان در حالت آماده‌باش هستند، اضافه کرد: راهداران در راهدارخانه‌ها و محور تمام شهرستان‌هایی که بارش در آن‌ها جریان دارد یا پیش‌بینی بارش در آن‌ها شده است، حضور دارند و رانندگان پیش از سفر در تماس با سامانه تلفنی ۱۴۱، از آخرین وضعیت راه‌ها آگاه شوند.

وی با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی‌ سازمان هواشناسی بارش‌ها تا شب ادامه دارد، از رانندگان خواست تا از تردد و سفرهای غیرضروری به مناطق کوهستانی و مه‌گیر و به خصوص در ساعات انتهایی شب و بامداد فردا خودداری کنند.

تاکی با بیان همه محورهای منتهی به استان اصفهان باز و تردد برقرار است، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط بارش انتظار می‌رود رانندگان احتیاط بیشتری موقع تردد داشته باشند، چون احتمال لغزندگی با توجه به شرایط بارندگی در همه محورها وجود دارد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/م/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا