اجتماعی

برقراری امنیت کامل در مسیر مهمانی ۱۰کیلومتری غدیر

برقراری امنیت کامل در مسیر مهمانی ۱۰کیلومتری غدیر

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، دومین مهمانی ده کیلومتری غدیر عصر امروز با حضور گسترده شهروندان تهرانی در مسیر میدان امام حسین (ع) به سمت میدان آزادی برگزار شد.

مصطفی خورسندی؛ رئیس بسیج مداحان کشور در حاشیه این مراسم اظهار کرد: مسیر مهمانی غدیر ناخودآگاه انسان یاد پیاده‌روی اربعین می‌اندازد و آن فضای ویژه تداعی می‌شود. امید است که این فضا هرسال فراهم بشود.

وی افزود: غرفه‌های کودک و نوجوان بسیار خوب و پربار بودند و حدس من این است که بعد از نماز مغرب و عشا با خنکتر شدن هوا و بیشتر شدن جمعیت، فعالیت استیج‌ها و غرفه‌ها هم بیشتر شود. یکی از برنامه‌های ویژه‌ای که در مسیر دیدم اهدای شال سبز به سیدهای عزیز بود. یکی از موارد تکریم سیدها این این است که با استفاده از این شاخصه‌ها آن را در بین مردم متمایز کنیم و احترام بگذاریم.

استقرار ۷۴ دستگاه آمبولانس و موتورلانس در مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر

۳۰۰  آتش‌نشان برای خدمت‌رسانی به مردم در جشن غدیر آماده‌اند

جلال ملکی؛ سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران نیز در ارتباط با آمادگی این مجموعه در این مراسم اظهار کرد:  ۱۳۷ ایستگاه آتش‌نشانی در آماده‌باش کامل هستند، ۱۲۰دستگاه خودرو سبک، سنگین و موتور در ۸۵ نقطه از شهر از ساعت ۱۵ امروز در حدفاصل میدان امام حسین(ع) تا میدان آزادی مستقر کردیم.

ملکی افزود: ۲۵۰ نفر آتش‌نشان که با احتساب مدیران ارشدی که همه در محل قرار گرفته اند به ۳۰۰ نفر نیز می‌رسد در محل حضور دارند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی ادامه داد: ایستگاه‌هایی که مسیر را پوشش می‌دهند به صورت ویژه در آماده‌باش هستند و هر۲۰۰ متر ما یک گروه ۲ نفره پیاده با تجهیزات گذاشته‌ایم که خدای ناگرده اگر اتفاقی افتاد نیروی پیاده، زودتر ازخودرو و موتور برسد و اوضاع را مدیریت کند.

وی ادامه داد: ۳دستگاه خودرو بزرگ نورافشان در ۳نقطه شامل میدان امام حسین(ع)، میدان انقلاب و میدان آزادی هستند. ۳دستگاه خودرو توربوفن که ماشین‌هایی هستند که فن‌های بسیار بزرگ را حمل می‌کنند نیز در محل‌ها مستقر هستند. این خودروها فشار هوا و آب را به صورت مه‌پاش و خیلی ریز در محیز تولید می‌کنند تا هوای لطیفی ایجاد بشود و در ساعتهایی که هوا گرم است بسیار کمک‌کنده است. ما این تجربه در مرزهای و زمان پیاده‌روی اربعین داشتیم که مردم از آن فوق‌العاده استقبال می‌کردند.

ملکی گفت: روزهای قبل از برنامه کارشناسان ما مسیر را به صورت پیاده طی کردند و مشکلات و وضعیت‌هایی که احتمال می‌دادیم آسیب‌زا باشند را به صورت تصویری و مکتوب به شهرداری‌های مرتبط اطلاع دادند. نیروهای داوطلب ما هم مثل نیروهای فرهنگی آموزشی برای کودکان و..‌ فعال هستند. تمام تلاش ما این است که سهم کوچکی در بزرگزاری بهینه این مراسم داشته باشیم.

وی تصریح کرد: تغییر مسیر مراسم از خیابان ولیعصر به مسیر امام حسین(ع) تا آزادی حرکت بسیار خوبی بود چون بسیاری از شهروندان با این مسیر و فرعی‌های آن آشناتر هستند.

افتتاح جشنواره شاتوت در بیستم تیرماه سال ۱۴۰۲

امیر قاسمی؛ رییس ستاد گردشگری شهر تهران گفت: امسال تلاش کردیم با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها در مراسم مهمونی ده‌کیلومتری غدیر خم حاضر شویم.

قاسمی ادامه داد: عکاسی و چاپ عکس رایگان، گریم کودکان، توزیع ۱۵هزار نقشه گردشگری شهر تهران، بلیت تخفیف‌دار اماکن گردشگری شهر تهران، مسابقه غدیر، صلوات خاصه امام، فعالیت شهربازی در ایستگاه‌های اتوبوس، برپایی استیج با اجرای برنامه‌های شاد و مفرح بخشی از برنامه‌های این غرف است.

به گفته رئیس ستاد گردشگری شهر تهران با همکاری دانشگاه آزاد واحد شرق نیز موکب پذیرایی نیز برپا و تا پایان مراسم پذیرای شهروندان فهیم و ولایی خواهد بود.  

وی با اشاره به فعالیت مراکز خصوصی و دهستان سولوقون در این روز، از افتتاح جشنواره شاتوت خبر داد و گفت: ان‌شاءالله از روز سه‌شنبه ۲۰ تیرماه افتتاح . به مدت ۴ روز به فعالیت خود ادامه خواهد داد تا شهروندان شهر تهران بتوانند از این فضا بهره‌مند شوند.

امنیت در پیاده‌روی غدیر برقرار است

سردار رضا گرشاسبی؛ فرمانده عملیاتی قرارگاه سپاه در جنوب غرب تهران بزرگ با حضور در استودیو غدیر شهرداری منطقه ۱۰ با اشاره به برگزاری مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر گفت: براساس تدابیر مسئولان و مقرر شد این پیاده‌روی بزرگ پرشور از خیابان آزادی تا میدان امام حسین(ع) و بالعکس برپا شود.

وی با اشاره به برقراری امنیت در این محور افزود: با دستور سردار حسن‌زاده فرمانده سپاه تهران بزرگ، تمام قرارگاه‌ها برای برقراری و حفظ امنیت در این روز بزرگ در کنار مردم، بسیج، نیروهای پلیس راهور و فاتب در آماده باش کامل هستند و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

سردار گرشاسبی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی مقرر شده بود که ۱۳۰۰ موکب و غرفه از میدان امام حسین(ع) تا خیابان آزادی برپا شود ولی اکنون شاهد برپایی ۲۳۰۰ موکب و غرفه در این محور هستیم.

فرمانده عملیاتی قرارگاه سپاه در جنوب غرب تهران بزرگ گفت: سپاه تهران بزرگ، پایگاه‌های بسیج و حوزه‌های مقاومت غرفه‌های فرهنگی از جمله نقاشی کودکان، پاسخ به مسائل شرعی و فعالیت‌های خدماتی به پا کردند تا در این روز بزرگ به مردم خدمت ارائه دهند.

شهرداری منطقه ۱۰ پایتخت با تمام ظرفیت پای کار آمد

به گزارش برگزیده های ایران،مهدی اخ‌الصنایع؛ شهردار منطقه ۱۰ ضمن تبریک عید سعید غدیرخم از برپایی استودیو غدیر و حضور چهره‌ مسئولان اجرایی، فرهنگی، سیاسی و صاحب‌نظران خبر داد و گفت: در راستای اجرای بهینه مراسم «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» اقدامات منطقه در ۴ محور خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک، فنی و عمرانی و امور اجتماعی و فرهنگی در دستور کار قرار گرفت.

اخ‌الصنایع درباره آماده‌باش کامل نیروهای خدمات شهری در این مراسم گفت: علاوه بر راه‌اندازی ۳۲۲ موکب،  بالغ بر ۲هزار مترمربع ریسه پرچمی، ۲۰۰ پرچم عمودی در محور و همچنین ۵ ابر پرچم مناسبتی عید غدیر بر روی ساختمان‌های مهم منطقه نصب شده است.

شهردار منطقه ۱۰ ادامه داد: نورپردازی محور BRT، اعمال محدودیت‌های ترافیکی در منطقه، هماهنگی با تمامی اصناف و واحدهای خدماتی محور آزادی و نصب و راه‌اندازی دو دستگاه مه‌پاشی جهت تلطیف فضا، نصب دو چشمه سرویس بهداشتی سیار با حضور بیش از ۱۸۰ نیروی خدمات شهری و پسماند با استفاده از تجهیزات و ماشین‌آلات و کلیه ظرفیت‌های موجود از دیگر اقدامات بخش معاونت خدمات شهری بود.

وی با اشاره به فعالیت امور اجتماعی و فرهنگی مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران در سه بخش فرهنگی ـ آموزشی، سلامت و بانوان گفت: ایستگاه کودک و نقاشی و اهداء جوایز برای کودکان، سبد آرزوها برای کودکان، آموزش شهروند متعالی، دوام و ایمنی، محیط زیست، ستاد گمشدگان مستقر در آموزش شهروندی، ترویج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی، مادر و کودک، مشارکت گروه‌های جهادی بیمارستان لولاگر برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم از جمله غرفه‌های شهرداری منطقه ۱۰ در این پیاده‌روی بزرگ بود.

شهردار منطقه ۱۰ بیان کرد: با مشارکت شهرداری و کانون خدمت رضوی، حسینیه خوئینی‌ها، شبکه سراسری خیرات نان، خیریه آبشار عاطفه‌ها، خیریه مشفقین مهر گسترگروه جهادی عماران گمنام ولایت، مسجد شیخ فضل‌الله نوری غرفه‎های پذیرایی و خدماتی راه‌اندازی شد.

به گفته وی، در این مراسم از طریق پخش مولودی‌خوانی، اجرای زنده گروه‌های فرهنگی ـ هنری، پخش اذان و اقامه نماز از طریق صوت پذیرای شهروندان بودیم تا فضای شاد و مفرحی برای این عزیزان فراهم نماییم.

اخ‌الصنایع درباره اقدامات حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه گفت: در پنج نقطه از خیابان آزادی در مسیر آزادی بازشوهای اضطراری باز و ۶۷۵ شیت نرده جداکنندهBRT جمع‌آوری شده است.

شهردار منطقه ۱۰ با اشاره به اجرای ۱۸ هزار متر خط‌کشی در محور آزادی بیان کرد: در محور جنوب به جنوب بزرگراه یادگار امام(ره) دوربرگردان اضطراری به طول دهانه ۹ متر احداث شد.

به گفته وی، رنگ‌آمیزی و تعمیر چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، بازسازی و تعمیر تجهیزات ترافیکی، چاپ و نصب بنر هدایت خودروها به سمت پارکینگ و بنر انسداد خیابان از دیگر اقدامات این معاونت برای برپایی مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر بود.

وی در خصوص برگزاری جلسات هماهنگی با پلیس راهور تهران بزرگ گفت: چهار محور اصلی از جمله بزرگراه یادگار امام (ره) محور جنوب به شمال، خیابان آذربایجان تقاطع خیابان آزادی، خیابان رودکی تقاطع خیابان آزادی و بزرگراه شهید نواب صفوی تقاطع خیابان آزادی برای هر چه باشکوه برگزار شدن مراسم جشن عید غدیر به وسیله ۲۱ نیوجرسی مسدود شد.

اخ‌الصنایع لوله کشی فاضلاب سنگین، اتصال سرویس بهداشتی مکانیزه به شبکه اگو، برق کشی و راه‌اندازی اگزاست‌ها، روشنایی بهداشتی ها، لکه گیری آسفالت محدوده خیابان آزادی، برق رسانی به ریسه های موجود در خیابان آزادی، برق رسانی به دستگاه مه پاش از جمله اقدامات حوزه معاونت فنی و عمران در این مراسم بود.

وی افزود: پس از اتمام مراسم راهپیمایی، پاکیزه‌سازی مسیر خیابان آزادی و خیابان‌های همجوار بلافاصله آغاز و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام و به پایان رسید.

به گفته شهردار منطقه ۱۰، در این مراسم چهره‌های شاخص از جمله سردار رضا گرشاسبی فرمانده عملیاتی قرارگاه سپاه در جنوب غرب تهران بزرگ، مهدی چمران و  میثم مظفر اعضای شورای اسلامی شهر تهران، امیر قاسمی رییس ستاد گردشگری شهر تهران، مصطفی خورسندی رئیس سازمان بسیج مداحان و هیئت‌های مذهبی کل کشور، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی، مجید باقری معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا، حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست در ساختمان ستادی این منطقه حضور یافتند و با شهردار منطقه دیدار و گفت‌وگو کردند.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا