گیلان

برنامه‌محوری باید اولویت مسوولین گیلان باشد

به گزارش برگزیده های ایران از رشت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین صفر قربانپور امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت در مصلی این شهر با اشاره به روز حماسه ملی هشت و ۹ دی روز بصیرت در هفته پیش‌رو اظهار کرد : حماسه ۹ دی از چند وجه مورد توجه است که یکی از این وجوه این بود که برخی نیروهای داخلی در کنار شیطان صفت‌های بیرونی منجر به آسیب زدن به کشور شدند، گستردگی آن فتنه آنقدر زیاد است که هنوز ناگفته‌هایی باقی مانده است. 

وی با بیان اینکه به هیچ وجه نباید مسئله فتنه فراموش شود تا نسل بعد،  روایتی درست از این فتنه داشته باشند، گفت: حضور مردم ولایت‌مدار ایران و گیلان عزیز، روز هشت دی را در تاریخ به ثبت رساند و تاریخ حضور حماسی فرزندان میرزاکوچک را که تشخیص به هنگام داده و حضوری ارزشمند داشتند را فراموش نمی‌کند.
 
امام جمعه موقت رشت با اشاره به مشکلات مختلف کشور در زمان دولت وقت تصریح کرد: موضع ارزشمند رهبری و تحمل، دعوت و تذکر در زمانی که کشور از سوءمدیریت رنج می‌برد، نشان از راهبری داعیانه ایشان بود و امروز نیز فشارهای برجامی از دنیای غرب و اروپایی، تهدیدات ترسومآبانه رژیم صهیونیستی و تحریم‌های اقتصادی از موضوعات پیش روی کشور است که مواضع ارزشمند رهبری و خدمتگزاران کشور و رزمایش نظامی نشان از تشخیص درست جمهوری اسلامی در وقایع مختلف می‌دهد. 

قربانپور با اشاره به مشکلات و دردهای استان و شهرستان‌های گیلان افزود: باید برنامه‌های میان مدت، بلندمدت و برنامه محور برای گیلان در نظر گرفته شود  تا گیلان باری به هرجهت و با روزمرگی اداره نشود. 

خطیب موقت رشت با تاکید بر اینکه برنامه محوری باید اولویت مسوولین گیلان باشد، تصریح کرد: یکی از اولویت‌های گیلان، توجه به بحران جمعیت و لزوم  افزایش جمعیت گیلان است، چرا که  خود جمعیت استان در حال کاهش است، چه برسد به اینکه افزایش جمعیت صورت نمی‌گیرد و لازمه رشد جمعیت، برنامه و مدیریت دقیق است. 

قربانپور با بیان اینکه خلا هم‌افزایی در استان وجود دارد و خلأمدیریت در بخشی از گیلان مشهود‌تر است، افزود:  توان هم‌افزایی و کارگروهی در گیلان برای حل مسائل  وجود ندارد در صورتی که برای حل مشکلات بسیار لازم است.

وی با اشاره به مشکلات کشاورزان،  تولید و مسئله آب در گیلان بیان کرد:  برنامه‌ریزی‌های مدون در حوزه بهبود وضعیت کشاورزی و مسئله  آب بسیار مهم و از نیازمندی‌های استان محسوب می‌شود که باید با مدیریت میدانی و برنامه‌محور بهبود پیدا کند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا