قم

برنامه‌های «روز قم» حق مسئله را ادا نکرده‌اند/۱۲۰ دوربین جدید در سطح شهر نصب می‌شود

به گزارش برگزیده های ایران از قم، سید مرتضی سقاییان‌نژاد در نشست رسانه‌ای که صبح امروز در مرکز همایش‌های شهرداری قم برگزار شد ضمن گرامیداشت ایام معصومیه اظهار کرد: هنوز شان و منزلت روز قم آنچنان که شایسته است درک نشده است و برنامه‌های روز قم طی سال ۹۷ تاکنون آنطور که انتظار می‌رود حق این مناسبت را ادا نکرده‌اند.

وی افزود: پیشنهاد شده است که به جای یک روز، یک هفته به نام قم نامگذاری و طی این مدت سمینارهای بین‌المللی متعددی برگزار گردد و علاوه بر آن مقاله‌های مرتبط با این موضوع از کشورهای اسلامی جمع‌آوری شود تا بخش زیادی از جامعه درگیر این مناسبت شوند.

شهردار قم ادامه داد: برکات حضور حضرت معصومه(س) برای قم و کشور نفی نشدنی است به ویژه بستری که برای ارتقا سطح علمی و حضور مراجع در قم ایجاد کرده است.

سقاییان‌نژاد مطرح کرد: نباید تمام برنامه‌های روز قم را بر عهده شهرداری گذاشت بلکه برای بزرگداشت این مناسبت باید توزیع کار مناسب بین تمامی دستگاه‌ها و نهادها صورت پذیرد تا برنامه‌های قوی‌ترو گسترده‌تری انجام شود.

وی بیان کرد: شناخت حضرت معصومه(س)، شناخت جمکران، معرفی میراث‌های گران‌بهای موجود در قم و شناخت علمای مدفون در قم بخشی از موضوعاتی است که می‌توان در صورت اختصاص دادن یک هفته به قم مورد بررسی قرار گیرد.

شهردار قم هجوم فرهنگی عامدانه به قم که ترویج دهنده‌ بدحجابی در قم شده است را از دیگر مواردی دانست که قابلیت بررسی در طول هفته قم دارد و اضافه کرد: در صورت تحقق نامگذاری هفته‌ای به‌ نام می‌توان از اعضای هیات علمی‌های استان درخواست کرد تا نامگذاری این هفته را دقیق‌تر و تیزبینانه‌تر طراحی کنند.

*تونل غدیر تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود

سقاییان‌نژاد در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران حاضر در جمع مبنی بر اندک بودن شمار استخدام نیروهای پیمانی و ایثارگری گفت: تا قبل از شروع به کار شورای جدید اقداماتی در راستای تبدیل وضعیت نیروهای پیمانی انجام شد؛ روند جذب نیروهای ایثارگری نیز پیش رفت ولی نیروهای ایثارگری باید منتظر جواب گزینش می‌ماندند در حالیکه روند کار نیروهای پیمانی با سرعت بیشتری جلو رفت.

وی در ادامه در پاسخ به توصیه یکی از خبرنگاران حاضر در جمع مبنی بر تبدیل سازمان فرهنگی شهرداری قم به معاونت فرهنگی شهرداری گفت:  این اقدام مدت‌ها است که توسط شهرداری پیگیری می‌شود ولی وزارت کشور بخل به خرج داد و موافقت نکرد به همین دلیل این مسئله تا کنون به نتیجه نرسیده است؛ با این وجود راه بسته نیست و تلاش‌ها برای تحقق این مسئله همچنان ادامه می‌یابد.

شهردار قم با بیان اینکه ساختار قبلی شهرداری اکنون به پیشرفت بهتری رسیده است تصریح کرد: مسئله‌ مهمی که در ارزیابی فعالیت‌های شهرداری باید در نظر داشت این است که فعالیت‌‌های فرهنگی شهرداری از کجا به این نقطه رسیده است.

وی عنوان کرد: امروز مشکل موجود در عرصه فرهنگی قم عنوان‌ها نیستند بلکه عنصر مدیریت و عنصر تسهیل‌گری در اختیارات و مقررات است که اگراین دو حل شوند موارد دیگر نیز به دنبال آن حل خواهند شد.

شهردار قم در پاسخ به گلایه خبرنگار صدا و سیمای مرکز قم مبنی بر قطع ارتباط تعدادی از دوربین‌های سطح شهر با نیروهای پلیس گفت: طبق آخرین آمار که صبح امروز اعلام شده است از ۱۲۰ دوربین موجود در سطح شهر ۱۱۴ مورد آن به سامانه پلیس اتصال دارند و تنها ۶ مورد آن وصل نیست.

سقاییان‌نژاد از آماده بودن۱۲۰ دوربین دیگر برای نصب در سطح شهر خبر داد و گفت: در صورت رفع مشکل سرور، این دوربین‌ها نیز نصب خواهند شد و ارتباط آن با سامانه پلیس برقرار خواهد شد.

وی تشریح کرد: یکی از برنامه‌های مهم که در دستورکار شهرداری قم قرار دارد توسعه شهرداری الکترونیک است که تحقق این امر نیازمند فراهم کردن زمینه‌های لازم و رفع موانع است.

شهردار قم از تحقق ۹۲ درصدی بودجه و ۷۲ درصدی برنامه‌های شهرداری قم خبر داد و گفت: این رقم خیلی جلوتر از رقم تحقق برنامه‌های سطح کشور است.

سقاییان‌نژاد بیان کرد: تونل غدیر یکی از پروژه‌هایی‌ است که تا آخر سال جاری انجام می‌شود و علاوه بر آن بخشی از خیابان عماریاسر نیز تکمیل خواهد شد.

*مشکل فاضلاب و آسفالت قم در دست پیگیری است

وی افزود: روستای جمکران امروز رسما جزو محدوده قم است، در حال حاضر اقداماتی روی رینگ دوم جمکران و خیابان ظهور نیز در حال انجام است که وقتی تکمیل شود شرایط بسیار بهتری برای ساکنان این منطقه فراهم خواهد شد.

شهردار قم تصریح کرد: اصلاح و توسعه آسفالت منطقه جمکران منتظر حل مشکلات فاضلاب این بخش است چرا که اگر ابتدا آسفالت انجام گیرد برای حل مشکلات فاضلاب آسفالت‌ها دوباره تخریب می‌شوند.

سقاییان‌نژاد  با اشاره به تلاش‌هایی که در راستای افزایش ماندگاری زائران در قم انجام می‌شود گفت: بسیاری از پروژه‌هایی که در این راستا در حال انجام بود یا به انجام رسیده بود با  شیوع بیماری کرونا به مشکل مواجه شد که امید است با رفع این بیماری همه‌گیر، اتفاقات مثبتی که در این زمینه انجام شده است به ثمر بنشیند.

وی با بیان اینکه عده‌ای می‌خواهند از پرندگان موجود در باغ پرندگان قم تست PCR  بگیرند گفت: کارشکنی‌های عجیبی در مسیر بهره‌برداری از باغ پرندگان قم در حال انجام است که نتیجه‌ای جز محروم کردن مردم و زائران قم از این پروژه زیبا نخواهد داشت.

شهردار قم اظهار کرد: امروز قم از نظر استاندارد مراکز و تجهیزات آتش‌نشانی اگر جایگاه نخست کشوری را نداشته باشد جایگاه دوم را حتما دارد.

سقاییان‌نژاد تکمیل، توسعه و ارتقا کیفیت ایستگاه‌ها و تجهیزات آتش‌نشانی را یکی از کارهای بسیار موفق در قم برشمرد و گفت: ایستگاه‌های آتش‌نشانی قم طی چند سال اخیر از ۱۰ مورد به ۲۴ مورد رسیده است و استانداردهایی که در این بخش وجود دارد بسیار بالاتر از استانداردهای کشوری است.

وی در بخش پایانی سخنان خود در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا قصد ماندن در شهرداری قم را دارد یا اینکه شهرداری قم را به مقصد صندلی ریاست دانشگاه‌ آزاد ترک خواهد کرد گفت: تا کنون هیچ حرفی در خصوص سمت ریاست دانشگاه‌ آزاد به بنده ابلاغ نشده است و هر چه در این زمینه به گوش رسیده شایعه است ولی طبق قراری که از روز اول گذاشته‌ام اگر سمت ملی به من پیشنهاد شود امکان اینکه آن را در نظر بگیرم وجود دارد ولی اگر بخواهم همچنان در سطح شهرداری کار کنم در شهرداری قم به خدمت ادامه می‌دهم.

انتهای پیام/۷۸۰۰۵


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا