تهران

برنامه‌های هفته ولادت حضرت عبدالعظیم آغاز شد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از ری، عباس سلیمی معاون فرهنگی و امور زائران آستان حضرت عبدالعظیم(ع) صبح امروز با اشاره به برنامه‌های هفته بزرگداشت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ولایتمداری سرمایه بسیار ارزشمندی است که نباید از آن غفلت کنیم لذا برگزاری مناسبات مذهبی در ایام ولادت حضرت عبدالعظیم (ع) با هدف معرفی ذوات مقدسه به عنوان الگوی مناسب سبک زندگی اسلامی انجام می‌شود.

وی افزود: سرمایه انسان‌ها نعمت ارزشمند قرآن است که خداوند در این زمینه فرموده اگر مؤمنان می‌خواهند شادمانی کنند از برکت و نعمت نزول قرآن شاد باشند زیرا که از تمامی ثروت‌ها بالاتر و بهتر است.

معاون فرهنگی و امور زائران حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در ادامه گفت: با این جهان‌بینی هرساله ولادت حضرت عبدالعظیم (ع) را با بینش، بصیرت و آگاهی به عنوان یکی از ارکان ولایت و نماینده و معتمد امام هادی (ع) جشن می‌گیریم.

سلیمی در ادامه تأکید کرد: به منظور بزرگداشت ایام ولادت سیدالکریم (ع) بیش از ۸۰ عنوان برنامه تدارک دیده شده که در طول یک هفته در عناوین و حوزه‌های مختلف اجرایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: مراسم میلاد سیدالکریم (ع) با گل‌آرایی ضرایح مقدسه با همت و هزینه بانیان خیر آغاز می‌شود و ویژه‌برنامه‌هایی در شب و روز ولادت با حضور سخنرانان و مداحان برگزار می‌شود و همچنین فرصتی برای برگزاری مراسم عقد ازدواج جوانان در تالار این آستان در نظرگرفته شده است.

معاون فرهنگی و امور زائران حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تأکید کرد: مراسم عطرافشانی و‌ گل افشانی قبور مطهر شهدای مدفون در این آستان با حضور خانواده شهدا و مشارکت بنیاد شهید شهرستان ری انجام می‌شود.

سلیمی با آرزوی سلامتی برای مردم ابراز داشت: مجموعه دارالشفا کوثر که در طول سال بیش از ۸۰۰ هزار نفر مراجعه دارد و از خدمات آن بهره می‌برند در روز ولادت حضرت عبدالعظیم (ع) خدمات رایگان ارائه خواهد کرد و کلیه پزشکان متخصص و فوق تخصص به صورت رایگان در خدمت بیماران هستند و سایر خدمات درمانی نیز به صورت رایگان ارائه خواهد شد.

تجلیل از کادر درمان، ویزیت رایگان مرکز درمانی دارالشفاء در روز ولادت، برگزاری مراسم جشن عقد ازدواج زوج‌های جوان، اجرای طرح مواسات و کمک مومنانه، راه اندازی موکب و ایستگاه صلواتی در اضلاع مختلف آستان مقدس، تجلیل از مدال آوران جهانی شهرستان ری، بازدید رایگان از مرکز نجوم و موزه آستان مقدس در روز میلاد و توزیق ارزاق و اقلام بهداشتی در مناطق محروم، از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در هفته ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا