Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
برنامه وصول 89 هزار میلیارد تومان طلب تامین اجتماعی از دولت - خبرگزاری برگزیده های ایران
اقتصادی

برنامه وصول ۸۹ هزار میلیارد تومان طلب تامین اجتماعی از دولت

میر هاشم موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی برگزیده های ایران، در پاسخ به این پرسش که صندوق تأمین اجتماعی چقدر کسری دارد، گفت: به هر حال کسری منابع در سازمان تأمین اجتماعی با توجه به مخارج بسیار زیاد و در برگیری اعضای مرتبط با این صندوق وجود دارد.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی گفت: یکی از موارد مهم پیگیری برای وصول مطالبات صندوق تأمین اجتماعی از دولت را در دست داریم که بتوانیم در قالب واگذاری سهام امسال حداقل ۸۹ هزار میلیارد تومان از دولت طلب خود را بگیریم که بخشی از مشکلات کمبود منابع تأمین اجتماعی رفع شود. همچنین برنامه توسعه درآمد برای تأمین اجتماعی در نظر داریم که برای سال آینده اجرا خواهد شد.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی در مورد اینکه کل طلب سازمان تأمین اجتماعی از دولت چقدر است، گفت: حداقل ۳۰۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلب داریم که بابت تعهدات دولت در حق بیمه‌هایی است که باید پرداخت می‌کرده و تکالیفی که طبق قانون بر دوش دولت گذاشته شده است. به عنوان مثال تخفیفاتی برای بیمه اقشار خاص مانند بیمه کارگران زیر پنج نفر، بیمه قالیبافان، بیمه رانندگان و صیادان که دولت تعهد کرده بود میزان تخفیف حق بیمه‌های آنها را به تأمین اجتماعی پرداخت کند. امیدوارم امسال هم دولت به تعهد خود عمل کند و برای سال آینده ردیف مستقلی در قالب لایحه بودجه کشور پیش‌بینی کند و بدهی خود به تأمین اجتماعی را بپردازد.

به گزارش فارس، حق بیمه کارگران ۳۰ درصد دستمزد پایه است که ۲۷ درصد شامل ۲۰ درصد توسط کارفرما و ۷ درصد توسط کارگر و ۳ درصد توسط دولت پرداخت می‌شود و دولت سهم خود را طی سال‌های گذشته به طور کامل نپرداخته و حتی در زمان جنگ تحمیلی منابعی برای اداره جنگ از صندوق تأمین اجتماعی به صورت وام گرفته است که همه اینها جزو مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از دولت به شمار می‌رود. بیمه شدگان اصلی تأمین اجتماعی بیش از ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر هستند که با خانواده‌های آنها یک جمعیت ۴۹ میلیون نفری با سازمان تأمین اجتماعی در ارتباط هستند و حدود یک میلیون نفر هم سهامدار شرکت شستا در بورس هستند. بنابراین سازمان تأمین اجتماعی حدود ۶۰ درصد از جمعیت کشور را پوشش داده است.

انتهای پیام/ب


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا