خراسان رضوی

بروکراسی اداری؛ مانعی بر سر راه کارآفرینی/ تغییر و تحول در تعرفه بهای خدمات سرویس مدارس مشهد

به گزارش برگزیده های ایران از مشهد، امروز دوازدهمین جلسه علنی ششمین دوره شورای شهر مشهد با حضور هر ۱۵ عضو شورا برگزار و اعضای شورای شهر در خصوص ۴ لایحه تصمیم‌گیری کردند.

در ابتدای این جلسه رئیس شورای شهر  با بیان اینکه اقتصاد حاشیه شهر با حمایت از مشاغل خُرد می‌تواند رونق بگیرد تاکید کرد: این موضوع در دستور کار شورای ششم قرار دارد.

حسن موحدیان ادامه داد: یکی از موانع اصلی پیش روی کارآفرینی، بروکراسی‌های متعدد اداری است که امیدواریم این بروکراسی‌ها هرچه زودتر به شرایط تسهیلگری تغییر یابد و موانع کارآفرینی برطرف شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه با گرامیداشت روز ملی کیفیت، گفت: قریب به دو دهه است که مقام معظم رهبری در نامگذاری سال‌ها، به مقوله اقتصاد توجه جدی دارند و در این بین باید کیفیت را هم مدنظر قرار داد.

وی یادآورد شد: اگر رونق در تولید را دنبال می‌کنیم، مهمترین مساله آن، مقوله «کیفیت» است؛ امیدواریم هموطنان ما خرید اجناس ساخت داخل را در دستورکار خود قرار دهند و از سوی دیگر، تولیدکنندگان هم به مساله کیفیت کالا‌های تولیدی خود توجه ویژه‌ای داشته باشند.

موحدیان اظهار امیدواری کرد که روزی «استاندارد ایرانی» معیار و ملاکی برای خرید افراد در تمام دنیا شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با یادآوری روز جهانی کارآفرینی گفت: کارآفرینی، عبادت است و باید به عنوان شورای شهر، دقت و توجه کافی نسبت به کارآفرینان باید داشته باشیم. 

وی با بیان اینکه یکی از موانع اصلی پیش روی کارآفرینی، بروکراسی‌های متعدد اداری است، گفت: امیدواریم این بروکراسی‌ها که احتمالا گریبانگیر دستگاه‌های نظارتی هم باشد، هرچه زودتر به شرایط تسهیلگری تغییر یابد و موانع کارآفرینی برطرف شود.

موحدیان خاطرنشان کرد: شورای ششم در این خصوص، به‌ویژه مشاغل خرد و خانگی، با محوریت حاشیه شهر گام‌های جدی خواهد برداشت تا از این طریق در جهت توانمندسازی و کارآفرینی در نقاط محروم اقدامات موثری داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد همچنین توجه جدی به اجرای پروتکل‌های بهداشتی در بازگشایی مدارس را با توجه به حضوری شدن مدارس خواستار شد.

موحدیان در پایان سخنان خود اعلام کرد: شهرداری مشهد در انجام واکسیناسیون مشارکت خوبی داشته در خصوص بازگشایی مدارس نیز همراهی خود را ادامه دهد.

سپس نوبت به مجید دبیریان رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر رسید تا نطق پیش از دستور خود را قرائت کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد، در نطق پیش از دستور دوازدهمین جلسه علنی این شورا گفت: نیاز به تفکر و عمل انقلابی داریم، کاهش منابع درآمدی و به ارث بردن بدهی چند هزار میلیاردی نیاز به همراهی شورا و مردم با مدیریت شهری را دو چندان کرده است.

مجید دبیریان ادامه داد : پیشنهاد بسته‌های عملیاتی در فعالیت اقتصادی و رونق دادن به اقتصاد خدمات محور به زائران و زیارت و توجه به ظرفیت مسیر جاده ابریشم و سرمایه گذاران آسیای میانه با رفع موانع می‌تواند رونق اقتصادی به بار آورد.

وی تصریح کرد: در زمینه اداره شهر، کلیدواژه مهم مقام معظم رهبری یعنی جوانان و به کار گرفتن خلاقیت و نیروی آن‌ها می‌تواند راهگشا باشد، در مشهد شرکت‌های نوپا و دانش بنیانی هستند که در کشور اولین‌ هستند، مانند ابررسانه‌های مجازی و نرم افزار‌های تلفن همراه، توجه به این حوزه به شکوفایی اقتصادی شهر کمک خواهد کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر ادامه داد: شورای شهر در دوره مانع‌زدایی از سرمایه‌گذاری در شهر، فرهنگ و ادبیات جدیدی خواهد ساخت که خود اشتغالی و کارآفرینی در آن برجسته است، یکسان بودن دیدگاه شهردار با این مهم نویدبخش دوره جدید در اقتصاد شهری است.

دبیریان در پایان بیان کرد: با کوتاه کردن دست غارتگران و جوانگرایی و سرعت بخشیدن در انتصاب مدیران همراه و هم‌فکر جریان خودی در جهت تحقق شعار‌ها می‌توان حرکت کرد.

بعد از پایان نطق پیش از دستور اعضای شورای شهر چهار دستور کار را پیش روی خود را یک به یک بررسی کردند.

دستور کار اول: سرویس مدارس

تصویب لایحه الحاق یک تبصره به مصوبه تعرفه بهای خدمات سرویس مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰: با تصویب اعضای شورای شهر شهر قرار شد در صورت تغییر ظرفیت سرنشین خودرو و یا تعداد روز‌های سرویس‌دهی مطابق شرایط اعلامی از سوی مراجع ذی‌صلاح، جداول پیوست تعرفه بهای خدمات سرویس مدارس به نسبت تغییر ظرفیت سرنشین و تعداد روز‌های سرویس‌دهی توسط کارگروه ماده ۱۸ محاسبه و تعیین شود.

دستور کار ۲ : ساماندهی حیوانات خانگی! 
با رأی اعضای شورای شهر  طرح نظریه کمیسیون مشترک در خصوص ساماندهی وضعیت خدمت مراکز دامپزشکی حیوانات خانگی تصویب شد؛ در این مصوبه شهرداری مشهد مکلف شد به منظور ساماندهی وضعیت مراکز ارائه خدمات دامپزشکی به حیوانات خانگی در سطح شهر مشهد مقدس، حداکثر ظرف مدت دو ماه از لازم الاجرا شدن این مصوبه، با همکاری سازمان دامپزشکی و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط نسبت به تدوین ضوابط و دستورالعمل‌های مورد نیاز در خصوص استقرار این مراکز اقدام و به منظور تصویب به شورای اسلامی شهر ارائه نماید.

دستورکار ۳: پرداخت پول به اتوبوس‌های بخش خصوصی

تصویب لایحه مجوز پرداخت مابه التفاوت بهای تمام شده خدمات و کرایه دریافتی از مسافران به بخش خصوصی اتوبوسرانی در سال ۱۴۰۰ نیز سومین دستور کار شورای شهر مشهد بود.

طبق این مصوبه به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود به منظور تأمین و جبران هزینه‌های بهره‌برداری از ناوگان بخش خصوصی برای ارایه خدمات مطلوب و با کیفیت به شهروندان و زائران و همچنین ایجاد انگیزه در سرمایه‌گذاران و امکان تداوم فعالیت بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل عمومی، نسبت به پرداخت مابه‌التفاوت بهای تمام شده ارایه خدمات هر خط و بهای کرایه مصوب دریافتی از مسافران به بخش خصوصی اتوبوسرانی، از ابتدای سال ۱۴۰۰، مطابق جداول پیوست (مهر شده توسط شورای اسلامی شهر) و با رعایت تبصره‌های زیر اقدام کند.

تبصره ۱- در صورت بکارگیری ناوگان هر یک از شرکت‌های بخش خصوصی در خطوط سازمانی یا خطوط سایر شرکت‌ها، بهای تمام شده هر سفر معادل میانگین بهای تمام شده خطوط همان شرکت محاسبه و پرداخت می‌شود.

در آخرین دستور کار شورای شهر نیز چند معبر به نام شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی نامگذاری شد؛ بر همین مبنا معبر فرعی شهید وطن دوست ۱۰ در بولوار حر، با حفظ شماره به نام شهید «محمد احمدی النگ»، معبر فرعی احسان ۱۳ در شهرک عسکریه با حفظ شماره به نام «شهید علی محمد سرخسی خیرآبادی» و معبر فرعی امام خمینی۵۷ با حفظ شماره به نام « شهید محمود منظم تولایی» نام‌گذاری می‌شود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا