سیاسی

برپایی نمایشگاه « در مسیر پیشرفت» توسط دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های تهران

 محمد طاها عطایی مسئول بسیج دانشکده فیزیک دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی برگزیده های ایران گفت: با توجه بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد بحث تبیین دستاوردهای مختلف کشور و پیشرفت های علمی و فناوری ای که در شرایط مختلفی چون تحریم ها توانستیم بدست بیاوریم و آنها رو بومی کنیم، جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران، شریف، امیرکبیر، علم و صنعت با محوریت دانشگاه تهران تصمیم گرفتیم تا رویدادی تحت عنوان « در مسیر پیشرفت» که فناوری های هایتک و سخت در حیطه های مختلف از جمله هسته ای ، فضایی، مجموعه های توربین سازی و … را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: مسئله هسته ای و فضایی به جهت اهمیت شان در زندگی و اقتصاد مردم  برای ما اهمیت فراوانی دارد. شما در بخش اعظم نمایشگاه دستاوردهای ذیل حوزه هسته ای در بخش های کشاورزی، رادیو داروها، پزشکی، کوانتوم و … این را می بینید. این دستاوردها اهمیت اقتصادی ای در کشور و زندگی مردم دارد، این همان چیزیست که کشور های مستکبر چشم دیدن شان را ندارد.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: هنوز یادمان نرفته که با برجام و توافق های مختلف سعی در توقف ما در حوزه رادیو داروها را داشتند و چند هزار بیمار سرطانی در کشور در مضیقه بودند.

عطایی اضافه کرد: نمایشگاه ما با هدف تبیین دستاوردهای هسته ای  برای عموم جامعه است که کاربرد گسترده ای در زندگی مردم دارد و می توان با این تکنولوژی ها اقتصاد کشور را جهش داد و ارز آوری برای کشور فراهم کرد.

وی افزود: روز ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی دقیقا زمانی است که باید  این دستاوردها را تبیین کرد تا مردم بدانند علی رغم تحریم های ظالمانه که از ابتدای انقلاب اسلامی همراه مردم ایران  بوده حال کشور ایران در چه جایگاه  علمی والایی ایستاده و مشخصا دستاوردهای هسته ای که کشور های مستکبر چشم دیدن آن را ندارند و اصرار بر حذف آن از زندگی و اقتصاد مردم را دارند، چیست.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه از امروز ۱۲ آبان ماه آغاز شده و تا ۱۹ آبان ماه مصادف با روز توسعه علم در خدمت جامعه، در معرض دید مردم، دانشجویان، اساتید و دانش اموزان است.

عطایی با بیان اینکه این نمایشگاه در مجتمع ۱۳ آبان ( لانه جاسوسی سابق آمریکا) برپا شده، تاکید کرد: از  بسیج دانشجویی ناحیه تهران بزرگ، سازمان انرژی اتمی و معاونت علمی ریاست جمهوری هم بابت همکاری و حمایتی که از این ایده و طرح داشتند تشکر می کنیم.

انتهای پیام/

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا