Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
برپایی هفتمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دفتر تبلیغات در قم - خبرگزاری برگزیده های ایران
قم

برپایی هفتمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دفتر تبلیغات در قم

به گزارش برگزیده های ایران به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی امروز در نشست خبری گرامیداشت هفته پژوهش و هفتمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی،که در مرکز همایش های غدیر در قم برگزار شد، اظهار کرد: هفتمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی از روز شنبه ۲۰ آذرماه با محوریت فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد تبیین در بستر فضای مجازی، برگزار و تا روز پنجشبه ۲۵ آذرماه ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: مراسم افتتاحیه با حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار و از ۲۶۵ عنوان اثر تازه منتشر شده دفتر تبلیغات اسلامی رونمایی خواهد شد.

معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی، ضمن اشاره به اهمیت رونمایی از نرم افزارها در طول هفته پژوهش با بیان این که پایان ماه های تازه دفاع شده در این یکسال به صورت جداگانه رونمایی خواهند شد، اظهار داشت: در هفته پژوهش سال جاری بعضی از تولیدات سامانه‌ای، رسانه‌ای و پایگاه ها هم رونمایی خواهند شد.

وی در ادامه تشریح برنامه های هفته پژوهش به صورت روزانه، خاطرنشان کرد: در روز یکشنبه ۲۱ آذرماه تحت عنوان روز پژوهش و بین الملل نامگذاری و در این روز دستاوردهای دفتر تبلیغات در عرصه بین الملل رونمایی خواهد شد.

معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی با بیان این که روز دوشنبه روز تجلیل از پژوهشگران برتر است، خاطرنشان کرد: در این روز پژوهشکده برتر، گروه برتر و همینطور اعضای هیئت علمی و محققان برتر معرفی و از ایشان تجلیل صورت خواهد گرفت.

 لک زایی تصریح کرد: در روز سه شنبه ۲۳ آذر، روز پژوهش و فناوری اطلاعات از فناوران برتر تجلیل خواهد شد و از آثار مربوط به حوزه فضای مجازی رونمایی خواهد شد.

وی، با بیان این که روز چهارشنبه روز نشریات است و از مجلات جدیدی که در این یکسال منتشر شده است رونمایی خواهد شد، خاطرنشان کرد: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برای نختسین بار در فضای پژوهشی برای مرجعیت علمی دفتر تبلیغات اسلامی به مجلات غیر فارسی زبان توجه ویژه ای داشته است، اظهار داشت: چندین مجله به زبان انگلیسی و عربی مراحل چاپ خود را طی می کنند.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، با بیان این که امسال برای نخستین بار برنامه‌های ویژه‌ای برای هفته پژوهش تدارک دیده شده است، خاطرنشان کرد: در طول چهار سال گذشته در دفتر تبلیغات اقدامی در لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری برای تولید نظریه های مورد نیاز نظام اسلامی شروع شد و تا کنون ۸ عدد از این کرسی های تخصصی به نتیجه رسیده مورد قبول هیئت داوران و هیئت حمایت از کرسی های نظریه پردازی شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته است.

وی به برخی از کرسی های نظریه پردازی اشاره کرد و ابراز داشت: کرسی های «امنیت متعالیه» «تنوع اسلامی در فرایند تمدنی»، «تضاهم واجبات شرطی در قانون گذاری»، «نظریه نفی ظلم» «آئینه گی وحی الهی حکومت و قانون در سنت فلسفه سیاسی اسلام» از جمله کرسی های نظریه پردازی ارائه شده در هفته پژوهش خواهد بود.

 لک زایی،‌ به همزمانی دو برنامه مهم ملی در هفته پژوهش اشاره کرد و یادآور شد: دومین همایش علوم انسانی اسلامی پژوهش و فناوری از جمله رویکردهایی است که نخستین دور آن سال گذشته برگزار شد.

وی با بیان این که این همایش کار مشترک میان معاونت پژوهش وزارت علوم، دفتر تبلیغات اسلامی و مجمع پژوهشگاه های علوم انسانی و اسلامی است، خاطرنشان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی امسال در هفته پژوهش ۷۹ نشست و کرسی را در قالب پنل های تخصصی برگزار خواهد کرد؛ این نشست ها با همکاری ۸ پژوهشگاه فعال در زمینه علوم انسانی و اسلامی برگزار خواهد شد؛ تا کنون ۲۰ مورد از این نشست ها برگزار شده است.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، با بیان این که پنجشنبه آینده اختتامیه مراسم در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار خواهد شد، اظهار داشت: در طول هفته پژوهش و کمی قبل و بعد از آن ۷۸ برنامه علمی شامل نقد کتاب، نشست علمی، کارگاه آموزشی خواهیم داشت که از ۸ صبح شروع و تا ۸ شب ادامه خواهد داشت.

معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی با بیان این که جلسات و همایش های جشنواره ای نیز همه روزه در این هفته برگزار خواهد شد، اظهار داشت: نمایشگاه امسال از ویژگی جدیدی برخودار است که باعث می شود تا با نمایشگاه های قبل متفاوت دیده شود،

وی با بیان این که سابقا غرفه هایی به صورت مرکز محور پژوهش محور و معاونت محور چیده می شد، اظهار داشت: امسال بعد از ۶ سال رویکرد مسئله محوری تبلیغات اسلامی و تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر مسئله محوری، غرفه ها مسئله محور چیده شده، چهار محور کلان مورد توجه قرار گرفته، ذیل هر محور مسائل پژوهشی به معرض دید گذاشته می شود.

لک‌زایی، مباحث مربوط به علوم انسانی و اسلامی را نخستین محور کلان در غرفه چینی نمایشگاه هفته پژوهش عنوان کرد و ابراز داشت: تعمیق ایمان دینی و نقد و بررسی جریان های انحرافی و جریان های شبهه افکن، حوزه اخلاق خانواده و سبک زندگی و نیز مسائل مربوط به نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران و مسائل اجتماعی مبتلا به در ایران از جمله محورهای این دور از نمایشگاه هفته پژوهش است که مسائل پیرامونی و پژوهش های نظر به مسائل را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می دهد.

وی با بیان این که برای مشاهده فعالیت های دفتر از منظر مسئله محوری اقدامات خوبی صورت گرفته فارغ از تنوع نظری و مفهومی در چینش غرفه ها، پوسترهای تخصصی ناظر به تشریح مسائل ارائه شده است.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، ارائه و ارزیابی عملکرد سالانه و تشریح فعالیت ها و اقدامات پژوهش و فناوری و فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی، ترویج و توسعه فرهنگ پژوهش و فناوری، معرفی آثار پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی به مراکز و نهادهای علمی و پژوهشی حوزوی و دانشگاهی، تشویق و تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر و ترغیب محققان به تولید پژوهش های عالمانه، شناسایی و عرضه توانمندی های اعضای هیئت علمی ز جمله اهداف برنامه های هفته پژوهش دانست.

وی با بیان این که در شهرهای اصفهان و مشهد نیز نمایشگاه های تخصصی راه اندازی خواهد شد، یادآورشد: فروش با تخفیف آثار و ارائه نسخه دیجیتالی کتابخوان همراه دفتر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از جمله رویکردهایی است که در فرایند این دور از برنامه های هفته پژوهش عملیاتی خواهد شد.

معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد:‌ نمایشگاه در سالن غدیر دفتر تبلیغات اسلامی واقع در خیابان معلم قم، چهار راه شهدا برگزار و از شنبه ۲۰ آذرماه تا پنجشنیه ۲۵ آذرماه از ۸ صبح میزبان بازدید علاقه مندان خواهد بود و تمامی نشست های از طریق فضای مجازی اطلاع رسانی شده، بر بستر نت منتشر و به صورت آنلاین در معرض دید علاقه مندان برای شرکت در همایش ها خواهد شد و همچنین نظریه پردازان و برترین های جشنواره فارابی و کتاب سال حوزه در روز شنبه در جلسه افتتاحیه تقدیر خواهند شد.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا