کهگیلویه و بویراحمد

برگزاری آئین تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب “تنها گریه کن” در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش برگزیده های ایران از یاسوج، آئین یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت همراه با تقریظ مقام معظم رهبری بر حاشیه کتاب «تنها گریه کن» به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

  محمدعلی پیرسبزی  با گرامیداشت یاد و خاطره شهداء اظهار کرد: کربلای ایران ممهور به مهر سبک بالانی بود که عروج کردند و دل مادران همیشه داغدار را تا روز وصال به انتظار نشاندند.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهدا به عنوان سرو قامتان ایران اسلامی برای امنیت و آرامش این مرز و بوم از عزیزترین چیز خود یعنی جانشان گذشتند.

 وی خاطرنشان کرد: ما هرچه داریم از برکت وجود جانبازان، ایثارگران، شهدا و خانواده های معظم آنها بوده و باید قدردان والدین شهدا باشیم.
 پیرسبزی به تقارن هفته بسیج و کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و ادامه داد: بسیجیان با حضور خود دوران جنگ و دفاع مقدس را خلق کردند و امروز نویسندگان خاطرات آنها در این جنگ نابرابر را در قالب کتاب می نویسند.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به برنامه های این اداره کل در هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و یادآور شد: اهدای کتاب به ارزش ۷۰۰ میلیون تومان به ادارات، نهادهای فرهنگی و مذهبی، مساجد، کانون های فرهنگی و هنری و … از برنامه های این هفته در استان بود.

وی اجرای طرح اهدای کتاب به صورت «خانه به خانه» و رونمایی از سه عنوان کتاب به نمایندگی از ۷۰ عنوان کتاب را از دیگر برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در استان دانست و اظهار کرد: حمایت از مولفان و ناشران کتاب به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان، جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب و اجرای پویش کتابخوانی از دیگر برنامه های این هفته است.
 
پیرسبزی ضمن تقدیر و تشکر از صدا و سیما و گروه سرود «یاوران ولایت» که به درستی در این آئین و دیگر برنامه های نقش آفرینی کردند، گفت: تجلیل از نویسندگان اهل قلم، اجرای طرح پایتخت کتاب و … از دیگر برنامه های هفته کتاب در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

گفتنی است در پایان این آئین با حضور مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد و مادر شهیدان تقوی کتاب «تنها گریه کن» رونمایی شد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا