قزوین

برگزاری اجلاسیهٔ ۱۸۱ شهید حقوقدان در قزوین

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از قزوین، اجلاسیهٔ ۱۸۱ شهید حقوقدان استان‌های تهران، قم، البرز، سمنان و قزوین به میزبانی استان قزوین ظهر امروز در محل دادگستری استان قزوین برگزار شد. علی شعبانی، رئیس‌کل دادگستری استان قروین در این اجلاسیه اظهار کرد: برگزاری چنین جلساتی جزو ضرورت‌های جامعه ما است و نباید تصور شود که این جلسات تنها در قالب سیستم اداری برپا می‌شوند.

وی ادامه داد: کسی که دینی به گردن کسی دارد درصدد ادای دین است، تعریف ما نسبت به شهدا این است که به فراخور شرایط شغلی و زندگی خود به این تکلیف و دین در مقابل شهدا عمل کنیم.

رئیس‌کل دادگستری قزوین بیان کرد: امروز ضرورت جامعه است که روحیهٔ شهادت‌طلبی، فرهنگ‌سازی شود که اگر به آن توجه نشود آسیب جدی به نظام وارد خواهد شد.

شعبانی عنوان کرد: دشمنان به شیوه‌های مختلف از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون سعی در براندازی انقلاب و نظام داشته‌اند، اصل ماندگاری نظام با شرایط موجود نیز خود مانند معجزه‌ای است.

در ادامه این اجلاسیه، سهراب انبارکی، مسؤول سازمان بسیج حقوقدانان کشور اظهار کرد: ۲۵ یادوارهٔ استانی و ۷ اجلاسیه جزو برنامه‌های کلیدی و ارزشمند است که امروز یکی از این اجلاسیه‌ها در استان قزوین برگزار می‌شود، این در حالی است که سال آینده درصدد برگزاری کنگرهٔ سراسری شهدای حقوقدان در سطح کشور هستیم.

وی گفت: شهدای عزیز قهرمانان واقعی انقلاب اسلامی بودند که در مقابل بیداد، جانانه ایستادند؛ امروز در بیانیهٔ گام دوم انقلاب، شهدا راهگشای ما هستند.

مسؤول سازمان بسیج حقوقدانان کشور اظهار کرد: با توجه به این‌که مقام معظم رهبری به مکتب شهید سلیمانی تأکید بسیار داشته‌اند، ما باید این مهم را الگوی خود قرار دهیم و این الگو را در جامعه نهادینه کنیم.

انبارکی عنوان کرد: کاری که شهدای ما برای اسلام و معنویت کردند امروز جزو افتخارات ماست و این نکتهٔ قابل تأملی است که اگر کار برای خدا انجام شود، ماندگار می‌شود.

وی در پایان با اشاره به این‌که شهادت هنر مردان خداست و رمز ماندگاری شهدا، جهاد فی‌سبیل‌الله است تأکید کرد: شهدای ما، مردان میدان اخلاص بودند، این مکتب شهداست که مردان رزم را برای حفاظت از دین پرورش می‌دهند و این مکتب شهدا، امروز سفینه‌النجات جامعه است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا