سیاسی

برگزاری انتخابات مجلس با قانون جدید/پیش ثبت‌نام داوطلبان از نیمه مرداد آغاز می‌شود

برگزاری انتخابات مجلس با قانون جدید/پیش ثبت‌نام داوطلبان از نیمه مرداد آغاز می‌شود

– اخبار سیاسی –

حسین محمدصالحی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برگزیده های ایران، ، با اشاره به تعیین تکلیف طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: با توجه به اینکه نمایندگان در جلسات این هفته مجلس، ماده ۵۳ طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی که به برگزاری انتخابات تناسبی در تهران مربوط می‌شد و محل اختلاف مجلس و هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام بود را حذف کردند، بنابراین طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس در انتخابات سال جاری مجلس لازم‌الاجرا است.

وی افزود: از آنجا که شورای نگهبان نیز پیش از این سایر مفاد طرح مذکور را تایید کرده بود، دیگر نیاز به بررسی مجدد ندارد و انتخابات سال جاری مجلس طبق قانون جدید برگزار خواهد شد.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه یکی از تفاوت‌های قانون جدید انتخابات مجلس این است که از داوطلبان نمایندگی در قوه مقننه پیش ثبت نام صورت می‌گیرد، گفت: بنا بر قانون جدید  پیش ثبت نام انتخابات دوره دوازدهم مجلس از نیمه مرداد ماه آغاز می‌شود، گفت.

محمدصالحی با اشاره به برخی از تفاوت‌های قانون جدید انتخابات مجلس، اظهار کرد: براساس این قانون باید داشتن ۵ سال سابقه اجرایی، آموزشی و پژوهشی یا قضایی با ارائه گواهی معتبر انجام شود همچنین دلایل رد صلاحیت داوطلبان در این دوره باید اعلام شود.

انتهای‌ پیام/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا