مرکزی

برگزاری اولین یادواره معلمین شهید تربیت بدنی استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اراک مهدی دمنه ظهر امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت شهید سردار قاسم سلیمانی اظهار کرد: حوزه معاونت تربیت بدنی سلامت در راستای اجرای برنامه‌های ارزشی و فرهنگی خود در کنار حوزه تربیت بدنی و سلامت به دنبال این بود که اولین یادواره شهدای تربیت بدنی و سلامت کشور را اجرا کند.

وی افزود: در نشست‌هایی که برای تدوین یادواره برگزار شد شاخصه‌هایی برای احصای آمار شهدای تربیت بدنی معرفی کردند از جمله اینکه معلم و کارشناس تربیت بدنی و کسانی که به عنوان مسؤولین انجمن‌های ورزشی در حوزه ورزش مدارس، در حوزه سلامت مربی بهداشت فعالیت می‌کردند و به درجه رفیع شهادت دست پیدا کردند را احصا کنند و یادواره شهدا را برگزار کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی بابیان اینکه هدف اصلی برگزاری یادواره شهدای تربیت بدنی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به‌ویژه دانش آموزان و جامعه فرهنگیان است ادامه داد: گرامیداشت یاد شهدا، تقویت روحیه ایثار، مقاومت، جهاد، از خودگذشتگی، شناسایی الگوهای ارزشی و معرفی سجایای اخلاقی و منش‌های پهلوانی شهدای فرهنگی و… از دیگر اهداف این یادواره است.

دمنه بیان داشت: دوازدهم دی‌ماه یادواره ملی شهدا به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود اما در استان مرکزی برای غنی کردن برنامه‌های استان با هماهنگی با وزارت مقرر شد این مراسم در بهمن‌ماه به عنوان اختتامیه انجام شود.

وی اضافه کرد: تهیه المان‌های شهدا در مسابقات ورزشی، برگزار جشنواره فرهنگی و دلنوشته های شهدا، برگزاری مسابقات کوهنوردی بزرگداشت شهدی بیاتانی، برگزاری مسابقات فوتبال، نام‌گذاری سالن‌ها و فضاهای ورزشی به نام شهدا و… از برنامه‌های انجام شده استان در این راستا است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی خاطرنشان کرد: در کشور ۷۳ شهید معلم والامقام مشخص شدند که از این تعداد ۶ شهید مختص به استان مرکزی است.

دمنه بیان داشت: در استان مرکزی ۱۷ شهید ورزشکار معلم شناسایی شده‌اند که دارای رتبه‌های ملی، استانی بوده‌اند که از این تعداد ۶ شهید شاخص تربیت بدنی هستند.

وی با اشاره به نام‌گذاری سالن‌های ورزشی به نام شهدای معلم اضافه کرد: چهار سالن ورزشی در شهرستان‌های ساوه و زرندیه، سربند، ناحیه یک اراک و خانه ژیمناستیک آشتیان با حضور  برخی مسئولان به نام شهدا نام‌گذاری شد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا