آذربایجان شرقی

برگزاری بزرگترین مانور زلزله کشور در تبریز/ رکورد اسکان جمعیت شهری شکسته می شود

برگزاری بزرگترین مانور زلزله کشور در تبریز/ رکورد اسکان جمعیت شهری شکسته می شود

به گزارش برگزیده از تبریز، هدف از این مانور، افزایش توانمندی و ارتقاء سطح هم افزایی های بین دستگاهی و ایجاد آمادگی برای امداد و نجات و اسکان و درمان اضطراری در مواقع بروز بحران و زلزله است.

برگزاری مانور امداد و نجات زلزله و اسکان و درمان اضطراری ۱۰هزار نفری، به همت اداره کل مدیریت بحران استانداری، فرمانداری تبریز، جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی، شهرداری تبریز و سایر دستگاههای امدادرسان و خدمات رسان و نیز نیروهای نظامی و انتظامی برگزار خواهد شد.

در این مانور، ۱۰هزار نفر از شهروندان به صورت فرضی، بر اثر یک زلزله ۷.۶ ریشتری، نیازمند اسکان و درمان اضطراری شده و دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان، وظیفه دارند که این افراد را اسکان داده و به آنها خدمات لازم را ارائه دهند.

جمعیت هلال‌ احمر آذربایجان شرقی در سال های اخیر علاوه بر تجربه حضور در زلزله خوی و ترکیه، با برگزاری مانور های مختلف از جمله مانور اسکان ۱۰۰۰ نفری، آمادگی و تجربه بالایی برای امداد و اسکان در مواقع بحرانی کسب کرده است.

بر این اساس، مانور اسکان و درمان اضطراری ۱۰ هزار نفری کلانشهر تبریز از ساعت ۹:۳۰ دقیقه صبح روز ۱۸ دیماه جاری در ۱۱ نقطه از کلانشهر تبریز برگزار می‌شود.

این مانور بزرگترین مانور زلزله اسکان و درمان اضطراری کشور بوده و علاوه بر افزایش آمادگی دستگاه‌های اجرایی، با هدف افزایش آگاهی و آمادگی شهروندان برای مقابله با حوادث طبیعی برگزار می‌شود.

در این مانور، مراحل مختلف اسکان و درمان اضطراری در شرایط وقوع زلزله به صورت عملی اجرا خواهد شد.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا