کهگیلویه و بویراحمد

برگزاری بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی به همت جمعیت هلال احمرکهگیلویه وبویراحمد درهشت شهرستان

سید امان الله جهانبین در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار مدرسه ایمن ،جامعه تاب آور و آمادگی در برابر زلزله در شرایط پاندمی در کهگیلویه وبویراحمد برگزارشد.

 

وی بیان کرد: همزمان با سراسر کشور مانور سراسری زلزله و ایمنی در دبیرستان دخترانه آرمیتا مصلی نژاد یاسوج و با همکاری دستگاه‌های عضو کارگروه امداد و نجات مدیریت بحران استان و به همت جمعیت هلال احمر شهرستان بویراحمد برگزار شد. 

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: آموزش‌های همگانی و تمرین مداوم و اصولی یکی از مهمترین اولویت‌ها جهت آمادگی و مقابله با حوادث در برابر زلزله می باشد.

 

جهانبین عنوان کرد: در این راستا در طول سال و به مناسبت‌های مختلف در طول سال جمعیت هلال احمر کلاس ها و کارگاه های آموزشی امداد و کمک های اولیه، ایمنی و آمادگی در برابر زلزله و مخاطرات را برگزار می کند.

 

 وی گفت : به همین منظور امروز نیز به مناسبت ۸ آذر(روز ایمنی دربرابر زلزله در مدارس) با اجرای مانور ایمنی در برابر زلزله و انجام عملیات‌های پناهگیری در نقاط امن در مدارس، خروج اضطراری وآشنایی با اقداماتی نظیر کمک های اولیه ،حمل مصدوم، تریاژ و آمادگی خود را برای مقابله با شرایط مخاطره آمیز در مدارس استان برگزار شده است.

 

  مدیر کل جمعیت هلال احمر کهگیلیویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: دانش آموزان قبل از اجرای این مراحل توسط مربیان امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان و با هماهنگی با سازمان مدیریت بحران استان سرفصل های آموزشی ایمنی در مقابل با زلزله را در چندین مرحله آموزش دیده و مراحل عملیات را طبق دستورات عوامل امدادی اجرا کردند. 

 

جهان بین بیان کرد: با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا، مانور امسال در دو بخش مجازی و حقیقی برگزار شد به این صورت که در شهرستان هایی با رنگ بندی قرمز ،نارنجی و زرد به صورت مانور در فضای مجازی و در شهرستان‌ها با رنگ بندی آبی به صورت حضوری اجرا شد . 

وی افزود: این برنامه در هشت شهرستان به صورت همزمان اجرا شد که جا دارد از عوامل امدادی و همه دستگاه‌های عضو کارگروه امداد و نجات و به ویژه پرسنل خدوم آموزش و پرورش و دانش آموزان تقدیر و تشکر کرد.

وی اظهار کرد: از عموم مردم دعوت می شود تا با فراگیری آموزش ها و آشنایی با کمک های اولیه و چگونگی مقابله درمخاطرات نسبت به ایجاد جامعه تاب آور با ما همکاری داشته باشند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا