کرمان

برگزاری بیست و یکمین دوره انتخاب کتاب سال استان کرمان

به گزارش برگزیده های ایران از کرمان، محمدرضا علیزاده امروز در نشست خبری بیست و یکمین دوره انتخاب کتاب سال استان کرمان ضمن گرامیداشت روز صنعت چاپ و ناشرین اظهار داشت: اولین دوره انتخاب کتاب سال  استان در سال ۱۳۷۳ با ارسال ۲۲ اثر به دبیرخانه برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: در هفته کتاب و کتاب‌خوانی بیش از  ۱۳۰ برنامه شاخص مانند نمایشگاه کتاب، جشن امضاء کتاب و … در ۱۰محور در حال برگزاری‌ست.

علیزاده گفت: کرمان از جمله استان‌های پیشگام کشور در زمینه برگزاری انتخاب برتر کتاب سال است و ما همزمان با برگزاری انتخاب کتاب سال استان از پوستر بیست و دومین کتاب سال استان رونمایی خواهیم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: در استان کرمان در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دو رویداد مهم یکی برگزاری نمایشگاه کتاب و دیگری انتخاب کتاب سال استان برگزار می‌شود که به‌دلیل کرونا دو سال است که نمایشگاه کتاب برگزار نمی‌شود و به احتمال زیاد در سال جاری هم برگزار نشود.

علیزاده با اشاره به اینکه رویداد کتاب سال یک برنامه تخصصی برای نویسندگان و مولفان کتاب است، ادامه داد: انتخاب کتاب سال در حوزه علوم دینی و‌ مذهبی، بهدلشت، تاریخ و جغرافیا، ادبیات کودک، ادبیات محض، شعر، داستان و رومان و …  را  در برمی‌گیرد.

وی ابراز داشت: انتخاب کتاب سال در دو بخش تالیف و ترجمه است و جمعا از ۸ اثر برگزیده و ۱۶ اثر قابل تقدیر انتخاب کتاب سال استان تقدیر می‌شود.

به گزارش فارس، طرح پاییزه کتاب در سطح استان کرمان از امروز ۲۹ آبان‌ماه تا چهارشنبه سوم آذر برگزار می‌شود و سقف مجاز خرید برای هر خریدار حداقل ۳۰۰ هزار تومان و یارانه خرید ۶۰ هزار تومان تعیین شده است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا