فرهنگ و هنر

برگزاری جشنواره تلاوت‌های مجلسی در استان اصفهان+عکس

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی برگزیده های ایران مرحله استانی شانزدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی در استان اصفهان در آستان مقدس سلطان امیر احمد از نوادگان امام جواد (ع) شهر کاشان برگزار شد.

این برنامه با استقبال پرشور علاقه‌مندان به قرآن با رقابت برگزیدگان مرحله شهرستانی در کاشان برگزار شد. همچنین گروه تواشیح نوجوانان کاشان در این محفل به اجرای برنامه پرداختند.

میزبانی کاشان از مرحله استانی جشنواره در اصفهان

داود جعفری دبیر جشنواره تلاوت‌های مجلسی در گفت‌‌وگو با فارس درباره برگزاری مرحله استانی جشنواره در اصفهان گفت: این مرحله با حضور علاقه‌مندان به قرآن در اصفهان برگزار شد و این عزیزان با آرای خود برترین‌های اصفهان را انتخاب کردند.

رقابت ۶ برگزیده مرحله شهرستانی در استان اصفهان

وی از حضور ۶ برگزیده مرحله شهرستانی در این برنامه خبر داد و گفت: راه‌یافتگان به مرحله استانی در اصفهان تلاوت‌های زیبایی در ابن محفل اجرا کردند که تحسین حاضران را به دنبال داست. همچنین در پایان و با جمع‌بندی آراء مردمی و هیأت داوران، محمدعلی ابراهیمی رتبه نخست را کسب و جواز حضور در مرحله کشوری جشنواره تلاوت‌های مجلسی را دریافت کرد.

استقبال مردم و مسئولان کاشان از جشنواره تلاوت‌های مجلسی

جعفری ضمن ابراز خرسندی از استقبال مردمی و مسئولان شهری کاشان از جشنواره تلاوت‌های مجلسی گفت: در این محفل رئیس شورای شهر، معاون فرماندار، امام جمعه موقت، مدیرکل اوقاف و مدیران آموزش و پرورش استان حضور داشتند. البته استقبال مردم و تشویق‌های آنها بیش از استقبال مسئولان ما را شگفت‌زده کرد و از این مردم قرآن دوست تشکر می‌کنم.

ضرورت توجه بیشتر به قرآن در کاشان

وی ادامه داد: شهر کاشان در خدمت به ساحت مقدس اهل‌بیت (ع) در کشور الگو است از شهرهای تأثیرگزار عرصه فرهنگ دینی کشور به حساب می‌آید و ضروری است مردم و مسئولان این شهر مذهبی توجه به قرآن کریم را بیشتر از قبل مورد توجه قرار دهند.

آماده همکاری برای گسترش فعالیت‌های قرآنی کاشان هستیم

دبیر جشنواره تلاوت‌های مجلسی از آمادگی دبیرخانه این جشنواره برای گسترش فعالیت‌های قرآنی در کاشان خبر داد و گفت: کاشان با داشتن حافظان خوب قرآن و تعدادی از استعدادهای حوزه قرائت قرآن، این ظرفیت را دارد تا در بحث سرمایه‌گذاری قرآنی به یک الگوی کشوری بدل گردد و مجموعه حسینیه صاحب الزمانی به عنوان دبیرخانه جشنواره تلاوت‌های مجلسی این آمادگی را دارد تا در راستای گسترش قرآن کریم در این شهرستان همکاری و سرمایه‌گذاری کند.

لزوم تجدید‌نظر در اجرای سیاست‌های قرآنی مسئولان برای استقبال بیشتر مردم

جعفری ادامه داد: استقبال مردم در تمام شهرها و استان‌های مجری طرح جشنواره تلاوت مجلسی آن هم در شرایط فعلی نشان دهنده عدم آگاهی برخی از مسئولان و مدیران قرآنی از ذائقه قرآنی مردمی بوده و عدم توجه به خواسته عمومی مردم و اصرار به تکرار امور گذشته و سیاست‌های بی‌جواب قرآنی دلیل اصلی استقبال کم‌رنگ مردم از برخی برنامه‌های قرآنی است.

به گزارش فارس مرحله استانی شانزدهمین دوره جشنواره تلاوت‌های مجلسی از اواسط شهریور ۱۴۰۰ آغاز و تا هفته اول بع پایان می‌رسد.

این جشنواره توسط مجمع قرآنی هیأت صاحب الزمانی تهران آغاز و در سال‌های اخیر به بیش از ۱۸۹ شهر و ۳۱ استان کشور گسترش یافته و در حال عبور از مرز‌های جغرافیایی است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا