فرهنگ و هنر

برگزاری جشنواره تلاوت‌های مجلسی در طاق‌بستان/ آرش سوری قاری برگزیده کرمانشاه شد

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی برگزیده های ایران مرحله استانی شانزدهمین دوره جشنواره تلاوت‌های مجلسی در کرمانشاه با رقابت راه‌یافتگان به این مرحله در مسجدالنبی (ص) طاق‌بستان برگزار شد.

در این مراسم که با استقبال مردم قرآن‌دوست کرمانشاه برگزار شد قاریان، حافظا و اساتید قرآن به همراه مدیران کل سازمان تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه  استان حضور داشتند، همچنین وحید نظریان از قاریان خوش‌خوان کشورمان دبیر این رقابت‌ها بود.

نظریان طی سخنانی در این محفل نورانی ضمن خوشامدگویی و ابراز رضایت از نحوه شرکت علاقه‌مندان در مرحله مقدماتی گفت: مرحله مقدماتی یا شهرستانی جشنواره تلاوت‌های مجلسی در کرمانشاه به صورت مجازی برگزار شد و قاریان آثار خود را طبق ضوابط اعلام‌شده به دبیرخانه ارسال کردند که نهایتاً ۳۶ اثر از تلاوت قاریان استان کرمانشاه داوری شد و هفت اثر برگزیده به مرحله فینال استان راه‌یافت.

در ادامه داود جعفری دبیر جشنواره کشوری تلاوت‌های مجلسی ضمن ارائه توضیحات و بیان اهداف جشنواره گفت: ظرفیت این جشنواره به علت مردمی بودن و همراهی خوب قرآنیان سراسر کشور یک ظرفیت بسیار ایده آل برای معرفی چهره‌هایی است که شاید تلاوت مردمی و مجلسی را بیشتر دوست دارند و می‌خواهند در این زمینه فعالیت کنند.

وی ادامه داد: ما آمادگی داریم ضمن سرمایه‌گذاری بروی استعدادهای موجود قرآنی در استان‌ها و منتخبان کشور می‌توانیم با توجه به بستر مناسب ارتباطات مردمی زمینه حضور چهره‌های قرآنی و مجلسی خوان را در دیگر استان‌ها را فراهم آوریم.

جعفری با بیان اینکه جشنواره تلاوت‌های مجلسی ظرفیت‌های بهتر و پرمخاطب‌تر بیشتری را داراست گفت: از آنجایی که ما هنوز از مؤسسات مردمی بشکل رسمی برای ورود به این عرصه درخواستی نداشته‌ایم، نشان می‌دهد جشنواره ظرفیت استقبال بیش از اینها را دارد، تلاش می‌کنیم این امکان را فراهم کنیم تا از ادوار بعد زمینه مشارکت مؤسسات قرآنی در کشور فراهم آید.

در ادامه حجت‌الاسلام احمدی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه ضمن تقدیر و تشکر از برگزاری چنین محافلی در سطح استان گفت: یکی از مطالبات ما که بصورت جدی آن را دنبال می‌کنیم بکارگیری ظرفیت مدیریتی اهالی قرآن در رأس امور استان است و به توفیقاتی هم دست پیدا کرده‌ایم و این را متذکر می‌شویم که اولویت همکاری ما برای تصدی‌گری امور شهری و بخصوص فرهنگی استان با بکارگیری فعالان و شاخص‌های قرآنی استان است اما مستلزم این امر آن است که جامعه قرآنی خود نیز جنب و جوشی مانند برنامه موفقی همچون جشنواره تلاوت‌های مجلسی را در شهر و استان ایجاد کند.

احمدی داد: جامعه قرآنی باید بداند که جریان‌سازی قرآنی به دست هیچکس صورت نخواهد گرفت مگر آنکه جامعه قرآنی استان خود پیش قدم شده و در ایجاد این جریان قرآنی سکان‌دار آن باشد.

به گزارش فارس در این محفل هفت برگزیده دور مقدماتی به نوبت تلاوت خود را ارائه کردند که در هر نوبت بسیار مورد تشویق حاضران قرار گرفتند. بعد از خاتمه تلاوت‌ها با رأی‌گیری از حضار و رأی فنی داوران آرش سوری جواز ورود به مرحله کشوری شانزدهمین دوره جشنواره تلاوت‌های مجلسی را کسب کرد.

پایان بخش این مرحله تلاوت قاری ممتاز و بین‌المللی وحید نظریان بود که در تمام دقایق اجراء شور و حرارت وصف‌ناپذیری را برای حضار بهمراه داشته و گرما بخش این محفل شد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا