اجتماعی

برگزاری “حماسه اربعین” در شرایط بهتر نسبت به سال‌های گذشته/ اعضای کمیسیون‌های شورای شهر تهران تثبیت شدند

برگزاری “حماسه اربعین” در شرایط بهتر نسبت به سال‌های گذشته/ اعضای کمیسیون‌های شورای شهر تهران تثبیت شدند

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، مهدی پیرهادی در یکصدوهفتادوپنجمین جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه حماسه اربعین در شرایط بهتری نسبت به سال‌های گذشته برگزار شد، اظهار کرد: حضور مردم در این حماسه چشمگیرتر بود و باید از مردم و تسهیل‌کنندگان شرایط و همچنین ملت عراق برای میزبانی از زائران تقدیر کنیم.

وی ضمن تقدیر از خدمت‌رسانی معاونت خدمات شهری شهرداری تهران برای استقرار ۳۳۰ پاکبان و ۲۸۰ آتش‌نشان در مرزهای ایران و عراق تصریح کرد: هزار و ۴۰۰ پاکبان و ۱۲۰ آتش‌نشان نیز در شهرهای زیارتی حضور داشتند و برای رفاه و سلامت زائران اقدامات مؤثری انجام دادند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه وزارت کشور ماموریتی به کمیته خدمات شهری کشوری داده بود، افزود: توان شهرهای مختلف کشور برای نخستین بار در مرزها و شهرهای زیارتی مورد استفاده قرار گرفت و هرچه این ظرفیت تقویت شود، شرایط بهبود خواهد یافت. بسیاری از پاکبانان از سایر شهرها علاقمند به همکاری بودند و امیدواریم در سال آینده شرایطی فراهم شود که پاکبانان از همه شهرها بتوانند در حماسه اربعین خدمات‌رسانی کنند.

پیرهادی با اشاره به وضعیت مطلوب در مرزها و شهر نجف افزود: شهرداری تهران و شهرداری برخی شهرها زحمات زیادی کشیدند که جای تقدیر دارد؛ در شهر کربلا نیز از ۳ فضای پیش‌بینی شده، ۲ فضا وضعیت خوبی داشت و برای یک فضای دیگر باید تمهیداتی در سال آینده اندیشیده شود.

وی همچنین از معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران تقدیر کرد و گفت: از تمام افرادی که به جاماندگان اربعین حسینی در تهران خدمت‌رسانی کردند، تقدیر می‌کنم.

قدردانی ستاد اربعین از دولت و ملت عراق، دستگاه‌ها و همکاری زوار حسینی

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه سازمان مدیریت پسماند امروز گزارشی در مورد حادثه آرادکوه به ما ارائه خواهد داد، گفت: بنا به گفته معاون برنامه ریزی شهرداری، شهردار تهران دستور داده که HSE با جدیت پیگیری شود و با این دستور تا چند هفته آینده باید نظام نامه به شورا ارسال شود تا بتوانیم شرایط بهتری را در تهران شاهد باشیم.

تقدیر از عملکرد شهرداری تهران از برگزاری مراسم اربعین

مهدی عباسی؛ رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران ضمن تقدیر از شهرداری تهران و دولت عراق برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین اظهار کرد: این حضور میلیونی نشان از صبر، استقامت و پذیرش سختی‌ها توسط مردم است که در گرم‌ترین هوا با فرزندان کوچک خود در این پیاده‌روی حضور داشتند؛ همچنین سالمندان نیز در  این حماسه حضور داشتند و پیاده‌روی اربعین درس‌های عجیبی داشت که نمی‌توان فراموش کرد.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ میلیون ایرانی قلباً در کنار ۴ میلیون زائر کشورمان حضور داشتند، تصریح کرد: این زائران سرمایه‌های اجتماعی کشور هستند و آینده با این سرمایه شکل خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران ضمن تسلیت حادثه آرادکوه و جان باختن ۳ کارگر، تصریح کرد: تذکر اصلی بنده در مورد مدیریت مصرف آب در شهر تهران است؛ هر ذخیره‌ای که سدها داشته باشند و هرچه منابع زیرزمینی داشته باشیم، به تتمه منابع آبی رسیدیم و اصلاح الگوی مصرف باید در دستور کار قرار بگیرد. از شهرداری تهران می‌خواهیم نسبت به اطلاع‌رسانی اقدام کند و با هماهنگی رسانه‌ها، مدیریت مصرف در چند ماه آینده صورت گیرد.

اعضای کیمسیون‌های شورای شهر تهران تثبیت شدند

همچنین در جریان جلسه اعضای انتخاب کمیسیون‌های شورای شهر تهران انجام شد و  اعضای کمیسیون‌های شورای شهر با ۱۶ رای موافق برای سومین سال تثبیت شدند.

محمد آخوندی، ناصر امانی، حبیب کاشانی، احمد صادقی و میثم مظفر به عنوان اعضای کمیسیون برنامه و بودجه، جعفر تشکری‌هاشمی، سید محمد آقامیری و علی‌اصغر قائمی به عنوان اعضای کمیسیون عمران و حمل و نقل، مهدی پیرهادی، مهدی بابایی و سوده نجفی به عنوان اعضای کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری، نرگس معدنی‌پور، زهرا شمس‌احسان، سیداحمد علوی و علیرضا نادعلی به عنوان اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، مهدی عباسی، جعفر بندی شربیانی و مهدی چمران به عنوان اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و نرجس سلیمانی، مهدی اقراریان و پرویز سروری به عنوان اعضای کمیسیون نظارت و حقوقی شورا برای سومین سال پیاپی انتخاب شدند.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا