گیلان

برگزاری دومین جشنواره استانی حبیب در گیلان/هدف مقابله با تهاجم فرهنگی است

به گزارش برگزیده های ایران از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید مهدوی ظهر امروز در نشست خبری دومین جشنواره استانی حبیب در اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی این استان با بیان اینکه کرونا باعث وحدت میان اقشار مختلف مردم شده است، اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا باعث وحدت میان هیئت‌ها، مساجد و دیگر اقشار مختلف جامعه شد به طوری که همه مردم نقش خود را در کنترل کرونا به خوبی ایفا کردند. 

وی با اشاره به نقش مساجد و هیئت‌های مذهبی در کنترل ویروس کرونا گفت: مساجد، طلاب، هیئت‌های مذهبی در رزمایش مواسات و کنترل کرونا نقش مهمی داشته و از هیچ تلاشی در راه خدمت به مردم ت بیماران کرونایی دریغ نکردند. 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان با تاکید بر لزوم توجه به بازگو کردن فداکاری و اقدامات تشکل‌های دینی در روزهای کرونایی بیان کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات باید به مانند شهید آوینی و در غالب روایت فتح فداکاری‌های طلاب، مساجد، هیئت‌های مذهبی و دیگر  تشکل‌های دینی را در روزهای کرونایی به نمایش بگذارد که در گیلان به این امر توجه شده است. 

مهدوی نقش تشکل‌های دینی در کمک به نظام سلامت کشور را بسیار مهم و موثر دانست و افزود: باید زحمت‌های مجموعه‌های دینی در مواجهه با نظام سلامت به نمایش گذاشته شود، لذا سازمان تبلیغات اسلامی در گیلان برنامه ویژه‌ای دارد. 

وی از برگزاری دومین جشنواره استانی حبیب در گیلان خبر داد و گفت: سازمان تبلیغات با هدف نمایش کارکرد اجتماعی مساجد، هیئت، طلاب و گروه‌های طلاب و جهادی در روزهای کرونایی در طی چندسال گذشته جشنواره حبیب را برگزار خواهد کرد. 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه استکبار در تلاش برای کم‌جلوه دادن نقش جامعه و تشکل‌های دینی در کنترل کرونا در کشور است، تصریح کرد: در جنگ و حق و باطل نقش رسانه بسیار تاثیر گذار است به این منظور سازمان تبلیغات اسلامی در سال گذشته جشنواره استانی حبیب را متاثر از دو شخصیت قرآنی و عاشورا جشنواره حبیب را برگزار می‌کند. 

مهدوی استقبال تشکل‌های دینی در جشنواره استانی حبیب را بسیار خوب دانست و گفت: در سال گذشته مساجد، هیئت‌های مذهبی، طلاب و گروه‌های جهادی ۶۰۰ اثر در غالب ۱۵۰ تشکل دینی به دبیرخانه ارسال شده بود. 

وی با اشاره به محورهای جشنواره استانی حبیب در سال ۱۴۰۰ افزود: تعظیم معاشر دینی در برگزاری مراسمات مذهبی، خدمات اجتماعی تشکل‌های دینی در روزهای کرونایی، جمعیت و خانواده، مسجد و امام محله چهار محور جشنواره حبیب در گیلان است. 

به گفته مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان، تولیدات جشنواره استانی حبیب در غالب مستند، فیلم کوتاه و  نماهنگ به مدت زمان ۲۳ دقیقه بوده و شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را به صورت لوح فشرده، ارسال لینک ویدئو، بارگزاری در سایت سازمان تبلیغات و یا به شماره ۰۹۲۰۲۳۱۷۰۱۱ آثار خود را به شکل فایل ارسال کنند. 

مهدوی با بیان اینکه رسانه باید مصون از درگیری‌های جناحی و باندی باشد، تصریح کرد: گروه‌های دینی، مساجد، هیئت‌های مذهبی باید از ظرفیت رسانه در کشور نهایت بهره را ببرند به این دلیل یکی از مهم‌ترین اهداف جشنواره استانی حبیب ارتقاع بسیج مردمی رسانه به منظور تقبل با تهاجم فرهنگی دشمن است. 

وی با اشاره به بررسی دقیق آثار ارسال شده به جشنواره استانی حبیب توسط هیئت داوری گفت: آثار ارسال شده به جشنواره استانی در سال گذشته که توسط داوران بررسی شده مجاز به شرکت در این دوره از جشنواره نخواهد بود، آثار کپی مورد داوری قرار نگرفته و همچنین بعد از ارسال آثار امکان تغییر در آن وجود ندارد. 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان بحران پیری جمعیت در گیلان را بسیار خطرناک دانست و بیان کرد: مسوولان در گیلان از بحران پیری غافل شده و این امر تا چندسال آینده صدمات جدی را به گیلان وارد می‌کند به این دلیل در رسانه و جشنواره حبیب تاکید مهمی به مسئله جمعیت و ازدواج آسان شده است. 

مهدوی با انتقاد از گسترش فرهنگ غرب گرا در بین جوامع ایرانی گفت: برخی از جریانات غربگرا در تلاش‌اند تا حیوان‌آوری را به جای فرزند آوری در بین خانواده‌های ایرانی گسترش داده و حس مادری را در بین مادران از بین ببرند که جای بسیار تاسف دارد لذا مهمترین بحران در عصر  کنونی بحران هویت است. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا