کرمان

برگزاری سومین رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال بسیج به میزبانی رفسنجان

به گزارش برگزیده های ایران از رفسنجان، حسین باقری امروز در نشست خبری سومین رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال بسیج استان کرمان اظهار کرد: این رویداد سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج است که به شکل ملی برگزار می‌شود و شروع آن چهارشنبه ۱۲ آبان ماه به‌مدت ۴۸ ساعت در سراسر استان‌های کشور است و اختتامیه آن در ۲۵ آبان ماه از طریق جشنواره‌ای که به‌مناسبت هفته بسیج است، برگزار می‌شود.

مسؤول سازمان فضای مجازی بسیج سپاه ثارالله استان کرمان عنوان کرد: در این رویداد، ۳۰ تیم و ۱۰۵ نفر در رشته‌های نرم‌افزار ۱۰ تیم، موشن‌گرافی ۸ تیم، کلیپ ۵ تیم و ۷ تیم پویانمایی به رقابت می‌پردازند در نهایت فینالیست‌ها که توسط داورهای استانی و فرااستانی انتخاب می‌شوند و به دور نهایی رقابت‌ها در تهران راه می‌یابند.

وی ادامه داد: شهرستان‌های رفسنجان، انار، فهرج، رابر ،راور، بم، عنبرآباد، جیرفت و مرکز استان از جمله شهرستان‌هایی بودند که توسط تیم داوری گزینش شدند و در این رویداد به رقابت می‌پردازند.

باقری با بیان اینکه قرار است این رویداد هر سال برگزار شود، افزود: تقویت تولید محتوا در فضای مجازی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند، یکی از اهداف این رویداد است که اگر بتوانیم محتوای قوی و غنی اسلامی در قابل آثار فاخر تولید کنیم خیلی از مشکلات کاسته می‌شود.

وی اضافه کرد: شناسایی تیم‌ها و استعدادها جزو برنامه‌های مستمر و سالیانه بسیج است که در نهایت این استعدادها در قالب رویداد به استان معرفی می‌شوند.

این مسؤول با تاکید بر اینکه تقویت محتوای غنی و اسلامی به هنر یک رسالت بزرگ بسیج است، خاطرنشان کرد: حفظ و انسجام تیم‌های تولید محتوی مجازی و کمک به اشتغال از دیگر اهداف این رویداد و فرصتی برای کسب و کار است.

وی خاطرنشان کرد: رسالت بزرگ بسیج تبیین فضای مجازی است که اگر در قالب تولید محتوای هنری باشد بسیار موثر بوده و ایجاد شبکه قوی و موثر تولید محتوا در استان از دیگر اهداف این رویداد است که آن را دنبال می‌کنیم.

باقری در خصوص اهمیت برگزاری این رویداد، تصریح کرد: امروزه فعالان عرصه فضای مجازی حکم فانوس‌ها را دارند که تولید محتوا انجام می‌دهند فعالان عرصه جنگ نرم همواره نباید مدافع باشند؛ بلکه باید نقشه‌های دشمن را از قبل با تاکتیک‌های مختلف شناسایی  و در جنگ فرهنگی پیش‌دستی کنند؛ مخصوصا که فضای مجازی حرف اول را می زند.

وی ابراز کرد: این رویداد در واقع عرصه هنرنمایی جوانان انقلابی است و امیدواریم تیم‌های استان در کشور بدرخشند چراکه استان کرمان در فضای مجازی و تولید محتوا در سطح کشور در بسیاری از رشته‌ها نام‌آور است و حرف برای گفتن دارد.

باقری اظهار داشت: منابع غنی در دوران دفاع مقدس آن‌قدر زیاد است که باید این متون را تبدیل به تولید محتوای فضای مجازی کنیم. متاسفانه در تولید محتوای فضای مجازی کمتر عمل کردیم. امروز هر جوانان انقلابی و دلسوز باید محتوای فاخر و اثرگذار تولید کند تا بتواند با ناامیدی که دشمن در دل جوانان ایجاد می‌کند مقابله کند.

مسؤول سازمان فضای مجازی بسیج سپاه ثارالله استان کرمان ابراز کرد: امروز هدف دشمن ناامیدسازی در جامعه است و در ماجرای اخیر بنزین سعی کردند با بزرگنمایی، نظام اسلامی را به آشوب بکشند ولی با اطلاع‌رسانی به موقع اهداف دشمن نقش برآب شد.

نعنعانتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا