قزوین

برگزاری طرح ملی فهما در قزوین/کشف استعدادهای مسجدی در کانون‌های مسجد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از قزوین، حجت‌الاسلام علی رمضانی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین گفت: طرح ملی فهما به‌عنوان سومین سال متوالی است توسط ستاد هماهنگی  کانون‌های مساجد در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: با ثبت فعالیت کانون‌های مساجد در سامانه فهما این امکان فراهم شده تا تمامی کانون‌ها با ثبت فعالیت‌های فرهنگی هنری خود در این سامانه گامی در مسیر فرهنگ سازی و ترویج معارف دینی بردارند و کانون‌هایشان نیز در سطح کشوری دیده شود.

وی اظهار کرد: شناسایی و کشف استعدادهای مسجدی در مجموعه کانون‌های مساجد با اجرا شدن طرح ملی فهما سبب شده است که افراد بیشتری در این سامانه فعالیت‌های فرهنگی هنری خود را در این سامانه ثبت نمایند.

رمضانی عنوان کرد: با اجرایی شدن سامانه فهما و به نمایش گذاشتن فعالیت‌های کانون‌ها در سامانه، ظرفیت و پتانسیل کانون‌هایی که فعال هستند شناسایی شده و فعالیت‌هایشان در سطح کشور دیده می‌شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: از دستاورد و مزایای اجرای رویداد ملی فهما بخش ساماندهی فعالیت‌های کانون‌ها بوده و هم‌چنین اطلاع‌رسانی برنامه‌ها و به اشتراک گذاشتن ایده‌ها و طرح‌ها و هم‌چنین رقابتی سالم در بین کانون‌ها در جهت کسب امتیازات در سامانه بچه‌های مسجد است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین تصریح کرد: با توجه به این‌که شعار امسال رویداد فهما به توان مردم است، یکی از بخش‌هایی که امسال در این سامانه اضافه شده است فعالیت خودجوش کانون‌ها و مردمی بودن آن است و این بخش مورد استقبال کانون‌ها قرار گرفته است و کانون‌ها در این طرح ملی می‌توانند با کسب امتیاز بالا از اعتباراتی که ستاد در نظر گرفته، بهره‌مند شوند.

رمضانی بیان کرد: با توجه به تنوع فعالیت‌ها در کانون‌های مساجد و با توجه به این‌که بیشتر فعالیت‌های کانون‌ها مردمی و خودجوش است، این امر سبب شده تا فعالیت کانون‌ها به‌صورت مسنجم‌تری در این سامانه دیده شود.

وی در پایان یادآور شد: پایان آذر ماه آخرین مهلت شرکت در رویداد ملی فهما است که ان‌شاءالله کانون‌ها از فرصت باقی‌مانده نهایت بهره را برده و با ثبت اقدامات و برنامه‌های خود در سامانه بچه‌های مسجد از امتیازات این طرح بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا