کرمانشاه

برگزاری مانور زلزله در مدارس کرمانشاه

امیر ظهرابی در گفت‌و‌گو با خبرنگار برگزیده های ایران در کرمانشاه اظهار داشت: امروز، هشتم آذرماه به عنوان روز ایمنی در برابر زلزله در مدارس، بیست و سومین رزمایش سراسری زلزله و ایمنی با محوریت مدرسه به منظور ایجاد و حفظ آمادگی دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها با عنوان «مدرسه ایمن و جامعه تاب‌آور» برگزار شد.

وی ادامه داد: کشور ایران در منطقه لرزه‌خیز جهان واقع شده و هر ساله زلزله‌های کوچک و بزرگی رخ می‌دهد که بعضا تبعات اقتصادی و اجتماعی گسترده‌ای را به دنبال دارد.

مدیر بحران استانداری کرمانشاه تصریح کرد: براین اساس از سال ۸۱ تاکنون طبق تفاهمنامه فی‌مابین وزارت کشور، وزارت آموزش و پرورش، سازمان صدا و سیما، وزارت علوم و جمعیت هلال احمر مانوری به مناسبت همین روز در مدارس برگزار می‌شود.

ظهرابی تصریح کرد: در مانورها دانش‌آموزان در شرایط حادثه قرار می‌گیرند و پناه‌گیری، خروج اضطراری از منزل، آماده‌سازی کیف ایمنی، ایمن‌سازی اجزای غیرسازه‌ای و حفظ خونسردی و همچنین سرعت‌العمل را آموزش می‌بینند و همین سبب می‌شود یافته‌های این تجربه را در هنگام وقوع حوادث به‌کار گیرند.

وی اضافه کرد: متأسفانه امسال هم با ادامه شیوع بیماری کرونا در کشور و تعطیلی مدارس همانند سال گذشته در قالب فضای مجازی انجام شد، البته این مانور در شهرستان‌های آبی «کنگاور، دالاهو، ثلاث باباجانی و قصرشیرین» به شکل حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

ظهرابی در پایان، یادآور شد: جدی گرفتن و هدفمند بودن، استمرار مانورهای زلزله در مدارس به ویژه در منطقه کرمانشاه که زلزله‌خیز است می‌تواند یک موضوع مهم در برنامه مسؤولان آموزش و پرورش باشد.

انتهای پیام/پ


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا