چهارمحال و بختیاری

برگزاری مراسم اعتکاف در ۱۱۹مسجد چهارمحال وبختیاری

برگزاری مراسم اعتکاف در ۱۱۹مسجد چهارمحال وبختیاری

به گزارش خبرگزاری برگزیده استان چهارمحال وبختیاری به تقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی استان، مراسم پرفیض اعتکاف از تاریخ پنجم لغایت هفتم بهمن‌ماه سال جاری در ۱۱۹ مسجد استان چهارمحال و بختیاری برگزار خواهد شد.

در شهرستان شهرکرد مراسم اعتکاف دانش‌آموزی ویژه پسران در مصلی امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد و با توجه به اینکه افراد حاضر در این مراسم در سن نوجوانی قرار دارند از مربیان متناسب با این قشر استفاده خواهد شد.

همچنین این مراسم به صورت مربی‌محور اجرا می‌شود و برای هر گروه از دانش‌آموزان مربی مجزا درنظر گرفته خواهد شد.

مراسم اعتکاف ویژه عموم نیز در شهر شهرکرد در مساجد امام علی (ع)، سلمان فارسی، حضرت ابوالفضل (ع) و صاحب‌الزمان ویژه خواهران و در مسجد جامع ویژه برادران برگزار می‌شود.

در سایر شهرهای شهرستان شهرکرد مانند فرخشهر در مسجد جامع (برادران) و امام صادق علیه‌السلام (خواهران)، سورشجان مسجد جامع (برادران) و چهارده معصوم علیه‌السلام (خواهران)، هفشجان مسجد جامع (خواهران و برادران)، سودجان مسجد صاحب‌الزمان (برادران) و مسجد جامع (خواهران)، طاقانک مسجد صاحب‌الزمان (خوهران و برادران) و مسجد ابوالفضل علیه‌السلام (خواهران)، نافچ مسجد امام حسین علیه‌السلام (برادران) و مسجد موسی‌بن‌جعفر علیه‌السلام (خواهران)، کیان مسجد جامع (برادران) و مسجد علی‌بن‌ابی‌طالب علیه‌السلام (خواهران)، وانان مسجد جامع (خواهران)، پیربلوط مسجد جامع (خواهران) و در مرغملک، هرچگان و کاکلک این مراسم معنوی در مسجد جامع ویژه خواهران و برادران برگزار می‌شود.

مکان‌های برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در سایر شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری نیز به شرح زیر است:
در شهرستان کوهرنگ بخش مرکزی (چلگرد) مسجد حضرت محمد رسول‌الله (ص) ویژه برادران و مسجد جامع ویژه خواهران، نصیرآباد مسجد جامع ویژه خواهران، صمصامی مسجد امام حسین (ع) ویژه برادران، دزک علیا مسجد سید علاء الدین ویژه خواهران، بخش بازفت حوزه علمیه ویژه برادران.

در شهرستان لردگان اعتکاف دانش‌آموزی در چهار مسجد امام رضا (ع) و امام حسین (ع) محله حاجی‌آباد ویژه برادران همچنین در مساجد امام سجاد (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) محله حاجی‌آباد ویژه خواهران برگزار خواهد شد.

مراسم اعتکاف عمومی نیز در شهر لردگان در مسجد امام موسی کاظم علیه‌السلام (برادران) و در مسجد اعظم (خواهران) برگزار می‌شود.
در روستای دهنومیلاس شهرستان لردگان مراسم اعتکاف ویژه برادران در مسجد حضرت رسول (ص)، شهر سردشت (برادران) در مسجد صاحب‌الزمان (عج)، شهر منچ در مسجد انصارالحسین (ع) ویژه خواهران و در شهر مالخلیفه مراسم اعتکاف ویژه برادران در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) و خواهران در مسجد امام حسن (ع) برگزار می‌شود.

در شهرستان بروجن مراسم اعتکاف دانش‌آموزی خواهران در مساجد امام رضا (ع) و چهارده معصوم برگزار می‌شود همچنین مراسم اعتکاف دانش‌آموزی برادران در مساجد آشیخ علی و فاطمه‌الزهرا (س) برگزار خواهد شد.

اعتکاف عمومی در شهر بروجن ویژه برادران نیز در مساجد حاج کرامت و، ولی عصر (عج) و خواهران در مساجد امام حسن (ع)، فاطمیه و الهیه شهرک برگزار می‌شود.

این مراسم معنوی در سایر شهرهای شهرستان بروجن مانند شهر نقنه ویژه برادران در مسجد جامع و خواهران در مسجد صاحب‌الزمان (عج)، امام قیس برادران در مسجد صاحب‌الزمان و خواهران در مسجد اباالفضل (ع)، گندمان ویژه برادران در مسجد امام سجاد (ع) و خواهران در مسجد اباالفضل (ع)، بلداجی خواهران در مسجد امام حسن عسکری (ع) و برادران در مسجد المهدی (عج) برگزار می‌شود.
مراسم اعتکاف خواهران و برادران در شهر فرادنبه نیز در مسجد جامع شهید بهشتی و در شهر سفید دشت ویژه خواهران در مسجد صاحب‌الزمان برگزار خواهد شد.

در شهرستان بن و در بخش مرکزی مراسم اعتکاف برادران در مساجد حضرت ابوالفضل (ع) و الزهرا (س) و خواهران در مسجد جامع و مسجد امام حسین (ع) برگزار می‌شود، در شهر وردنجان نیز این مراسم پرفیض در مسجد چهارده معصوم (ع) ویژه برادران و در مسجد امام حسن (ع) ویژه خواهران برگزار خواهد شد.

در شبخ‌شبان مراسم اعتکاف خواهران و برادران در مسجد جامع و در یانچشمه در مسجد صاحب‌الزمان (عج) (خواهران و برادران) برگزار می‌شود.
لازم به ذکر است مراسم معنوی اعتکاف در بارده، حیدری و آزادگان درصورت تکمیل ظرفیت برگزار خواهد شد.

در شهرستان کیار، شهر شلمزار اعتکاف دانش‌آموزی پسران و برادران به صورت همزمان در مسجد امام حسین (ع)، خواهران در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) و اعتکاف دانش‌آموزی دختران در مسجد صاحب‌الزمان برگزار می‌شود.

در شهر گهرو مراسم اعتکاف برادران در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) و خواهران در مسجد جامع، در دزک ویژه برادران در مسجد ابوالفضل (ع) و خواهران در مسجد امام حسین (ع) برگزار می‌شود اعتکاف خواهران نیز در شهرهای دستنا مسجد امام صادق (ع)، ناغان مسجد جامع، خراجی مسجد چهارده معصوم، سرتشنیز مسجد صاحب‌الزمان و جغدان در مسجد شهید هاشمی‌فرد برگزار خواهد شد.

در شهرستان اردل و در بخش مرکزی مراسم اعتکاف در مساجد ابوالفضل (ع) و جامع، کاج مساجد امام حسین (ع) و صاحب‌الزمان (عج)، آلیکوه مسجد پیامبراعظم (ص)، دشتک مسجد امام حسین (ع)، سرچاه مسجد جامع، سرمور مسجد امام حسین (ع)، شکرآباد مسجد امام حسین (ع)، شهرک محمدیه مسجد چهارده معصوم، دورک قنبری مسجد حضرت ابوالفضل (ع)، رفن مسجد امام رضا (ع)، ملک شیر مسجد حضرت ابوالفضل (ع) و در شیاسی در مسجد صاحب‌الزمان (عج) برگزار خواهد شد.

مراسم پرفیض اعتکاف در شهرستان سامان بخش مرکزی ویژه برادران در مسجد حضرت ابوالفضل و خواهران مسجد جامع، هوره ویژه خواهران در مسجد جامع، شوراب صغیر ویژه برادران مسجد بقیه‌الله و خواهران مسجد امیرالمومنین (ع)، مارکده ویژه خوهران و برادران مسجد جامع و در چم خلیفه ویژه خواهران نیز در مسجد حجت‌بن‌الحسن برگزار می‌شود.

در شهرهای گرمدره، چم‌چنگ، چلوان و چم‌زرین از توابع شهرستان سامان نیز مراسم معنوی اعتکاف ویژه خواهران در مساجد جامع هر شهر برگزار خواهد شد.

محل‌های برگزاری اعتکاف در شهرستان فارسان بخش مرکزی مسجد امام حسین علیه‌السلام (خواهران) و مسجد جامع (برادران)، باباحیدر مسجد موسی بن جعفر علیه‌السلام (خواهران) و مسجد جامع (برادران)، گوجان مسجد صاحب الزمان (خواهران)، فیل آباد مسجد جامع (خواهران)، چلیچه مسجد جامع (خواهران) و مسجد صاحب‌الزمان علیه‌السلام (برادران)، کران مسجد جامع (برادران)، جونقان مسجد زینب کبری (خواهران) و مسجد صاحب‌الزمان علیه‌السلام (برادران)، راستاب مسجد ابوالفضل (خواهران) و در عیسی‌آباد مسجد جامع (خواهران) برگزار می‌شود.

۴۶

در شهرستان خانمیرزا مراسم اعتکاف در مسجد جامع شهر آلونی و مسجد امام صادق (ع) محله سینی برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است هم‌اکنون ثبت‌نام از افراد علاقه‌مند به حضور در مراسم معنوی اعتکاف انجام می‌شود و اشخاص می‌توانند برای این منظور به مساجد منتخب شهر یا روستای خود مراجعه کنند همچنین شهروندان درصورت داشتن هرگونه پرسش یا مشکل می‌توانند موضوع را از طریق ادارات تبلیغات اسلامی در شهرستان خود پیگیری کنند.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا