هرمزگان

برگزاری مسابقات ملی ووشو در قشم مورد حمایت قرار گیرد/ ورزشگاه ۱۵ساله قشم را تمام کنید

به گزارش برگزیده های ایران از قشم، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قشم با بیان اینکه ساخت ورزشگاه ۱۵ ساله قشم را تمام کنید، عنوان کرد: موضوع ورزش به‌عنوان یکی از کمبودهای قشم مطرح است و ساخت و ساز ورزشگاه سام و زال سال‌ها راکد مانده و در حال متروکه شدن است و نبود آن جوانان ما را گرفتار آسیب‌های مختلف می‌کند.

امام‌‌جمعه شهرستان قشم گفت: رویداد ورزشی بزرگ و ملی ووشو در قشم به‌منظور انتخابی تیم ملی برای حضور در بازی‌های آسیایی است و باید همه برای برگزاری این مسابقات جذاب و پرتحرک تلاش کرده و از برگزاری آن حمایت کنند.

وی تصریح کرد: همه صنایع و تجار باید به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل می‌کردند و عمل به آن مسئولیت‌ها، نظام‌مند نیست که اگر انجام می‌شد، مشکل ورزشی نداشتیم.

خطیب جمعه قشم گفت: اشتغال جوانان و ظرفیت قشم در این خصوص بالاست و راه حل بیکاری، پشتیبانی قانونی از تولید و تولیدکننده است تا مانع‌زدایی کند.

حجت‌الاسلام حاجبی با بیان اینکه گاهی مجریان تولید، خود مانع هستند، افزود: برخی صنایع جزیره به دلایل مختلف مرده و نیمه‌مرده هستند و بازدیدهای مدیرعامل بسیار امیدوارکننده است که اگر منجر به احیا شود، بسیاری از آسیب‌ها کم می‌شود.

وی تصریح کرد: منطقه آزاد صنعتی و تجاری قشم را به واقع صنعتی و تجاری کنید تا بتوان با چهار شهرک صنعتی، شهرستان قشم را تبدیل به قطب صنعتی کشور و منطقه کرد.

امام جمعه شهرستان قشم همچنین ابراز داشت: اسکله‌های متروکه داریم و بیش از ۲۰۰ واحد صنعتی داریم و می‌توان ۵۰۰ واحد دیگر را احداث کرد که در اینصورت دیگر نه‌تنها در قشم بلکه در جنوب کشور بیکار نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه صنعت وقتی در کنار محیط‌های علمی قرار گیرد می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد، اضافه کرد: دفتر تقریب مذاهب در هفته جاری در دانشگاه آزاد قشم افتتاح شد که این رویداد را می‌توان سبب اتحاد بیشتر مذاهب قشم عنوان کرد.

خطیب جمعه قشم گفت: ما به بسیج بدهکار هستیم و باید پرطراوت‌تر از گذشته پیش رفت و از‌ این رو تعمیق‌بخشی به تفکر و روحیه بسیجی مهم است.

وی تصریح کرد: اگر هر روز برای کاهش آسیب‌های اجتماعی وقت بگذاریم کم است و از این رو شناخت آسیب‌ها در جای‌جای شهرستان و استفاده از جامعه نخبه در راستای حل ریشه‌ای این مشکلات باید در دستور کار قرار گیرد.

حجت‌الاسلام حاجبی عنوان داشت: مردم از مجلس انقلابی، انتظار روحیه انقلابی را دارند و نمایندگان باید بدانند صندلی قانونگذاری دست آنان است و جایگاه قانونگذاری محل ادابازی و فریاد نیست.

وی اظهار کرد: مجلس انقلابی، باید هر چه سریعتر کاری برای کنترل قیمت‌ها در بازار انجام دهد و این نکته مد نظر قرار گیرد که رهبر معظم انقلاب از مجلس انقلابی انتظار اقدام انقلابی دارند.

امام‌جمعه شهرستان قشم، در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آسیب‌های اجتماعی کیان خانواده را نابود می‌کند و موجب بی‌حیایی، بیمار کردن جامعه، طلاق، اعتیاد، سرقت و ناهنجاری‌ها می‌شود.

وی تاکید کرد: دشمن به‌طور جدی فرهنگ و سبک زندگی اسلامی را هدف قرار داده است چون اگر این سنگر را فتح کند، باقی سنگرها را نیز فتح می‌کند.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا