چهارمحال و بختیاری

برگزاری نشست هم‌اندیشی اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری با مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برگزاری نشست هم‌اندیشی اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری با مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران استان چهارمحال وبختیاری به نقل ازروابط عمومی فرهنگ وارشاد اسلامی استان ، نشست هم‌اندیشی، گفت‌وگو و تجلیل از خبرنگاران و فعالان عرصه مطبوعات با حضور مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سالن مجتمع فرهنگی و هنری مهر شهرکرد برگزار شد.

مرتضی فیاضی، مدیر خانه مطبوعات استان چهارمحال و بختیاری ضمن اشاره به برخی درخواست های خانه مطبوعات استان، پیگیری اختصاص زمین یا مکان برای راه‌اندازی خانه مطبوعات استان را خواستار شد و در ادامه به دغدغه‌های موجود پیرامون بحث بیمه خبرنگاران و هنرمندان اشاره کرد.

طهمورث فتاحی، مدیرمسئول روزنامه «امین بختیاری» در این نشست گفت: در شرایط کنونی دغدغه اصلی، مسئله اقتصاد است چرا که استان چهارمحال و بختیاری، استان صنعتی نیست.

فتاحی کمال‌طلبی، عدالت‌طلبی و شفاف‌سازی را از جمله وظایف ذاتی مطبوعات عنوان کرد و افزود: توان اقتصادی پایین، می‌تواند منجر به کاهش انعطاف‌پذیری و یا مورد هجمه قرار گرفتن شود.

وی اظهار داشت: هدف از هجمه‌های رسانه‌ای که اکنون به کشور وارد می‌شود، خسته و ناامید کردن آحاد مردم است.

شجاع کریمی، مدیرمسئول نشریه «هم‌اندیشان»، نقدها و دغدغه‌های نشریات استان در خصوص برخی بندهای دستورالعمل اجرایی نحوه توزیع و انتشار آگهی‌های دولتی را مطرح کرد و گفت: به دلیل برخی سیاست‌گذاری‌ها و اجرای برخی بخشنامه‌ها در دولت قبلی، اکنون حال مطبوعات استان خوب نیست.

سید حامد افضلی، مدیر نشریه «ارمغان چهارمحال و بختیاری» رعایت عدالت و مساوات را در سیاست‌گذاری‌ها ضروری دانست و گفت: امروز اقتصاد مطبوعات وجود ندارد بلکه مطبوعات اقتصادی داریم.

وی با بیان اینکه اقتصاد یک مطبوعه باید سامان بگیرد تا به انفعال و روزمرگی دچار نشود، افزود: به مطبوعات باید به‌عنوان بنگاه اقتصادی و اشتغال‌زا نگاه شود و تسهیلاتی نیز در این راستا در نظر گرفته شود.

بهنام اسدی، یکی از فعالان فضای مجازی استان نداشتن امنیت شغلی را یکی از دغدغه‌های موجود در این قشر عنوان کرد و پیشنهاد داد فضای مجازی زیرمجموعه خانه مطبوعات قرار بگیرد.

مهرداد شریفی، مدیرمسئول روزنامه «جمهوری اسلامی» عدم وجود فیلتر مناسب برای ورود افراد به مطبوعات را یکی از مشکلات موجود عنوان کرد و ضمن اشاره به اینکه افزایش نشریات به ارتقای فرهنگ استان کمک خواهد کرد، گفت: بر نحوه توزیع آگهی‌های دولتی بین استان‌ها باید نظارت بیشتری صورت بگیرد.

مجید برخورداریان، مدیر اجرایی روزنامه «زردکوه» با اشاره به اینکه هزینه‌های روزنامه‌های محلی به شدت بالاست، اظهار کرد: در استان چهارمحال و بختیاری عمده آگهی‌ها مربوط به بخش دولتی بوده و بخش خصوصی مشارکت ندارد.

ملک محمد زمانی دهکردی، سرپرست و خبرنگار روزنامه «کیهان» در استان، از عدم مشارکت و بیگانگی برخی مسئولان استان با مطبوعات گلایه کرد و گفت: در سال‌های اخیر با گسترش شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، برخی مسئولان دستگاه‌های اجرایی نسبت به مطبوعات بی‌توجه شده‌اند.

حسین عسگرزاده، مدیر مسئول ماهنامه سوگند و دبیر نشریه «جهانبین» و سرپرست چند روزنامه سراسری در استان ضمن اشاره به ماده ۷ آیین‌نامه اجرایی نحوه توزیع و انتشار آگهی‌های دولتی، بیان کرد: توزیع عادلانه آگهی‌ها بین نشریات استان باید مورد توجه قرار بگیرد.

محسن غفاری، سرپرست روزنامه تفاهم در استان چهارمحال و بختیاری و نمایندگی خبرگزاری برگزیده های ایران در استان با اشاره به اینکه اقتصاد مطبوعات باید سامان بگیرد تا امکان چاپ برای همه نشریات فراهم شود، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید نقش پدری خود را برای تمام نشریات ایفا کند.

وی افزود: هفته‌نامه‌ها به بُعد استانی مسائل و روزنامه‌ها به بُعد کشوری مسائل می‌پردازند که هر دو اهمیت داشته و تقابلی میان آنان وجود ندارد.

در پایان این نشست ایمان شمسایی، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تقدیر از خبرنگاران و فعالان عرصه مطبوعات چهارمحال و بختیاری، به پرسش‌های مطروحه در این جلسه پاسخ داد.

وی با اشاره به اینکه رسانه باید فرزند زمانه خویش باشد، اظهار کرد: در عرصه رقابت کنونی، آسیب‌شناسی مطبوعات در راستای پررنگ کردن آن در سبد فرهنگی خانواده‌ها اهمیت زیادی دارد. و این مهم با همکاری و دغدغه مندی اهالی مطبوعات امکان پذیر خواهد بود.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا