Categories: اردبیل

برگزاری نمایشگاه «فرصت‌های شغلی مهارت‌محور کم سرمایه‌بر» در اردبیل

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان اردبیل، بهروز امامی اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور و در راستای ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی و ایجاد اشتغال با سرمایه‌های خُرد و ارزان، نمایشگاه «فرصت‌های شغلی مهارت‌محور کم سرمایه‌بر» در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری در اردبیل برگزار می‌شود.

وی افزود: برپایی این نمایشگاه فرصت بسیار خوبی در راستای آشنایی عموم مردم با مهارت‌های رایگان و کم سرمایه‌بَر و تخصصی است.

مدیرکل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای استان اردبیل ادامه داد: فراگیری آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای ضامن آینده شغلی و مالی فردی بوده و بنابراین ضروری است در راستای معرفی و اجرایی کردن آموزش‌های مهارتی به‌خصوص مهارت‌های کم سرمایه‌بَر گام برداریم.

امامی از ارائه و معرفی حرفه‌های مهارت‌محور که با سرمایه کمتر از ۱۰۰ میلیون ریال قابلیت راه‌اندازی دارند در این نمایشگاه خبر داد و بیان کرد: ترویج و گسترش فرهنگ مهارت با تأکید بر مشاغل ارزان و ارتقای فرهنگ کار و کارآفرینی در جامعه و دستیابی به جهش مهارتی در راستای اشتغال مولد و حمایت از مهارت‌آموختگان کارآفرین از اهداف اصلی برگزاری این نمایشگاه است.

وی تصریح کرد: کارآفرینان مهارت‌آموخته و مربیان حاضر در نمایشگاه به ارائه راهکارهای راه‌اندازی کسب‌وکارهای ارزان پرداخته و بازدیدکنندگان با روش‌های نوین این کسب‌وکارها آشنا خواهند شد.

مدیرکل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای استان اردبیل با اشاره به این‌که آموزش‌های مهارتی نقش مهمی در راستای تحقق جهش تولید ایفا می‌کند، گفت: آموزش مهارتی نیروی بیکار فاقد مهارت به‌منظور ورود به بازار کار و تصدی مشاغل و همچنین ارتقای مهارت افراد شاغل به‌‌منظور افزایش بهره‌وری، ۲ رسالت مهم سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور است.

امامی اظهار کرد: این نمایشگاه در محل مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای تخصصی اردبیل از ۲۴ تا ۲۵ آذرماه و از ساعت ۹ تا ۱۷ به نشانی بزرگراه شهدا، سه‌راه نیار، خیابان شهید باقرپور نیاری، مرکز تخصصی اردبیل پذیرای عموم بازدیدکنندگان است.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


admin

Recent Posts

دانش‌آموزانی که کارت امتحانات نهایی نگرفته‌اند، چه کنند؟

وضعیت دانش‌آموزانی که موفق به دریافت کارت امتحانات نهایی نشدند مشخص شد.

15 ساعت ago

دانش‌آموزان به تعطیلات زمستانی می‌روند؟

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: پس از تصویب متناسب‌سازی تقویم آموزشی کشور…

15 ساعت ago

تدریس معلم افغانستانی در مدارس ایران؟/ پاسخ آموزش و پرورش

هیچ یک از اتباع خارجی به عنوان «معلم» در مدارس ایران مجوز ورود ندارند.

15 ساعت ago

رگبار و وزش باد شدید در این استان‌ها / خنک‌ترین و گرمترین شهرها کدامند؟

طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۴ و ۵ درجه سانتیگراد و اهواز…

15 ساعت ago

آمار عجیب مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایران

آمار قربانیان تصادفات رانندگی دوباره از مرز ۲۰ هزار نفر گذشت.

15 ساعت ago

آتش سوزی کارگاه تولید مصنوعات چوبی/ جزئیات

یک کارگاه تولید مصنوعات چوبی و صندلی‌های اداری در شهرک صنعتی چهاردانگه دچار حریق شد.

15 ساعت ago