فرهنگ و هنر

برگزاری کارگاه «کهن الگوی زن شاهنامه» در کانون بانوی فرهنگ

سارا عرفانی مدیر کانون ادبی «بانوی فرهنگ» در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات برگزیده های ایران اظهار داشت: کانون ادبی بانوی فرهنگ با هدف آشنایی بانوان اهل قلم با زنان نقش آفرین شاهنامه از جمله: فرانک، شهرناز و ارنواز، سیندخت، رودابه، گرد آفرید، تهمینه، سودابه، فریگیس، منیژه، بانو گشسب، کتایون، همای چهرزاد، دختران فریدون( آزاده، آرزو، سهی) کارگاه «کهن الگو زن شاهنامه» را برگزار می‌کند.

مدیر کانون ادبی «بانوی فرهنگ» به سرفصل‌ها اشاره کرد و ابراز داشت: سرفصل‌ها و محتوای کارگاه عبارتند از: دیدار با زنان نقش آفرین شاهنامه و درک گوهر وجودی ایشان، امر زنانه در شاهنامه، نقدر درک شرق شناسانه از زن غیر ایرانی و شرقی.

وی گفت: شرکت در این کارگاه برای تمام علاقه‌مندان به نوشتن، خصوصا زنان نویسنده مفید است. چرا که با ویژگی‌های کهن الگوهای زن ایرانی آشنا می‌شوند و می‌توانند در شخصیت پردازی‌ها از آنها بهره گیرند.

عرفانی با بیان اینکه کارگاه، از هفته اول آذر ماه به مدت ده هفته، پنج شنبه‌ها ساعت ۱۴ـ۱۶ به صورت مجازی و حضوری در حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، عنوان داشت: هزینه دوره برای عموم ۲۰۰ هزار تومان، برای اعضای فعال بانوی فرهنگ ۱۰۰ هزار تومان است ضمن اینکه سید حسین شهرستانی در این کارگاه تدریس دارد. علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به  آی دی @banooyefarhang در اینستاگرام پیام دهند و یا با شماره ۰۹۱۲۵۶۲۴۴۲۹ تماس بگیرند‌.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا