البرز

برگزاری کنگره گیاهان دارویی در فردیس/ثروت نهفته در دل گیاهان دارویی، نیازمند توسعه است

به گزارش برگزیده های ایران از کرج، سید داوود میر رحیمی، رئیس مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره)، بعد از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه، ضمن تاکید بر اهمیت صنعت گیاهان دارویی، گفت: صنعت گیاهان دارویی یکی از صنایعی است که بیشترین ارزش افزوده را در حوزه تولیدات کشاورزی  دارد و در صورت رعایت اصول علمی و اجرایی، می تواند در بخش ارزآوری و تولید سرمایه جانشینی مطمئن  برای صنایع ناپایدار نفت و گاز در کشور باشد.

وی با اشاره به شرایط اقلیمی کشور برای تولید گیاهان دارویی، افزود: صنعت گیاهان دارویی یکی از مباحث مهم‌ کشور است که کارشناسان معتقدند اگر ارزش افزوده و فرآوری این گیاهان تا رسیدن به دست مصرف کننده صورت بگیرد، می‌تواند منبع عظیم سرمایه برای کشور باشد تا جایی که به عنوان پشتوانه توسعه اقتصادی کشور مورد توجه متخصصین برنامه ریزی اقتصادی قراردارد.‌

میر رحیمی ادامه داد: ارزش افزوده صنعت گیاهان دارویی در حوزه کشاورزی به حدی است که بسیاری معتقدند که این صنعت می تواند تاثیر به سزایی در تسریع روند توسعه پایدار کشور ایجاد کند.  

رئیس دانشگاه امام خمینی و کنگره گیاهان دارویی گفت: مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) به همراه اتحادیه انجمن‌های علمی گیاهان دارویی تلاش دارد که با برگزاری کنگره گیاهان دارویی با محوریت مکانیزاسیون و فرآوری سطح نفوذ فناوری را در صنعت گیاهان دارویی ارتقا دهد.

وی ادامه داد: این کنگره با حمایت انجمن‌های علمی کشور، ستاد گیاهان دارویی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، سازمان جهاد کشاورزی استان و برخی دانشگاه‌های کشور از دوم تا چهارم  اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود که از ویژگی‌های بارز آن برگزاری رویداد کارآفرینی است که در این رویداد ۱۰ استارتاپ برتر مکانیزاسیون فرآوری گیاهان دارویی کشور انتخاب می‌شوند و مورد حمایت مراجع ذیصلاح قرار می‌گیرند.

میر رحیمی همچنین از برگزاری جشنواره ایده‌های برتر همزمان با برگزاری کنگره گیاهان دارویی  خبرداد و گفت: در این جشنواره ایده‌های دانش آموزان، دانشجویان و علاقمندان به حوزه گیاهان دارویی جمع آوری و ۵ ایده برتر انتخاب می‌شوند و ضمن اهدای جوایز ارزنده مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب و نمایشگاه فناوری‌های مکانیزاسیون و فرآوری گیاهان دارویی همزمان باکنگره،در مرکز آموزش عالی امام خمینی برپا می‌شود، گفت: در روز سوم نیز ۵ کارگاه آموزشی با حضور اساتید به نام این حوزه برگزار می‌شود که امیدواریم این کنگره بتواند انگیزه و زمینه لازم را برای توجه و سرمایه گذاری در صنعت مکانیزاسیون و فرآوری گیاهان دارویی کشور فراهم کند و استان البرز به عنوان قطب علم و فناوری مورد توجه برنامه ریزان توسعه کشور قرار گیرد.

رئیس کنگره گیاهان دارویی مهمترین هدف این  کنگره را توانمندسازی منابع انسانی بخش کشاورزی به سمت توسعه و مکانیزاسیون و فرآوری در صنعت گیاهان دارویی اعلام کرد و افزود: با برپایی این کنگره امیدواریم شرایطی فراهم شود که ارزش افزوده این صنعت ارتقا پیدا کرده و تولید این ثروت تسریع شود.

گفتنی است علاقمندان به شرکت در کنگره گیاهان دارویی مکانیزاسیون و فرآوری باید در سایت مربوطه به آدرس http://mpmp.areeo.ac.ir/ ثبت نام و حوزه های  مورد نظر خود را در سایت انتخاب کنند. مهلت ارسال مقاله‌ها تا  ۵ دیماه (۱۴۰۰/۱۰/۵ ) و آخرین مهلت ارسال ایده‌ها ۱۵ بهمن ماه (۱۴۰۰/۱۱/۱۵) خواهد بود. زمان برگزاری این جشنواره از ۲ تا ۴ اسفندماه سال جاری در مرکز آموزش عالی امام خمینی واقع در شهرک مهندسی زراعی مشکین دشت است.
انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا