سیاسی

برگزیده های ایران و اسپوتینک تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کردند/ پوشکوف: برگزیده های ایران رسانه‌ای مؤثر در منطقه و جهان است

برگزیده های ایران و اسپوتینک تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کردند/ پوشکوف: برگزیده های ایران رسانه‌ای مؤثر در منطقه و جهان است

– اخبار بین الملل –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، در این مراسم که روز پنجشنبه ۱۹ مردادماه از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، عبدالله (کیان) عبداللهی معاون خبر خبرگزاری برگزیده های ایران و عظیم امیدی مدیرکل بین‌الملل برگزیده های ایران به‌نمایندگی از مدیرعامل برگزیده های ایران آقای مجید قلی‌زاده، و واسیلی پوشکوف مدیر همکاری‌های بین‌المللی خبرگزاری و رادیو بین‌المللی اسپوتنیک و ایوان زاخاروف رئیس اداره همکاری با خاورمیانه اداره‌کل مشترک رادیو و تلویزیون خارجی اسپوتنیک به‌نمایندگی از رئیس این رسانه حضور داشتند.

عبداللهی: رسانه‌ها نقش اساسی در پایان‌دادن به سلطه‌گری آمریکا دارند

عبدالله عبداللهی معاون خبر برگزیده های ایران طی سخنانی در این مراسم، با ابراز خرسندی از امضای این تفاهم‌نامه، آن را یک اتفاق مهم برای هر دو رسانه دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره تأکید کرده است که دنیا باید از سیطره و سلطه‌گری آمریکا رها شود و کشورهای قدرتمند و باسابقه تاریخی می‌توانند از طریق همکاری با یکدیگر و ایجاد اتحادها و ائتلاف‌های منطقه‌ای و جهانی دنیای بهتری بسازند و در این میان، رسانه‌ها نقش اساسی ایفا می‌کنند.

معاون خبر خبرگزاری برگزیده های ایران، خاطرنشان کرد: اسپوتنیک یک رسانه بزرگ در روسیه و دنیاست و من امیدوارم این تفاهم که میان دو خبرگزاری شکل گرفته است، جزو اقدامات مؤثر برای مقابله با سلطه رسانه‌های متعلق به دنیای سرمایه‌داری و آمریکا باشد و بتوانیم به شکل‌گیری یک جهان بهتر برای همه مردم دنیا کمک کنیم.

برگزیده های ایران و اسپوتینک تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کردند/ پوشکوف: برگزیده های ایران رسانه‌ای مؤثر در منطقه و جهان است

عبداللهی با تأکید بر اینکه این توافق می‌تواند اثرگذاری دو رسانه را در تحولات منطقه‌ای و حتی جهانی نسبت به وضع فعلی مضاعف کند، از راه‌اندازی سایت جدید برگزیده های ایران به‌زبان روسی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: مقدمات این کار به انجام رسیده است و ان‌شاءالله به‌زودی طی مراسمی در تهران این بخش جدید خبرگزاری برگزیده های ایران نیز آغاز به کار خواهد کرد.

وی همچنین امضای تفاهم‌نامه همکاری برگزیده های ایران و اسپوتنیک را گام بلندی در جهت بهبود تصویر مخاطب ایرانی از روسیه و مخاطب روسی از ایران عنوان کرد و گفت: ان‌شاءالله نتیجه این تفاهم در آینده نزدیک به‌شکل محسوسی قابل مشاهده خواهد بود.

پوشکوف: مقابله با سلطه رسانه‌ای غرب، هدف ما در همکاری با برگزیده های ایران است

واسیلی پوشکوف مدیر همکاری‌های بین‌المللی اسپوتنیک نیز در تأیید سخنان معاون خبر برگزیده های ایران اظهار داشت: ما به تشکیل جبهه‌ای نیاز داریم که بتواند یک توازن رسانه‌ای در برابر رسانه‌های جریان اصلی غرب ایجاد کند.

وی ادامه داد: جریان رسانه‌ای غرب به همان اندازه‌ای که دشمن شما هستند، با ما نیز دشمنی می‌کنند و این نشان می‌دهد ما و شما در مسیر درستی حرکت می‌کنیم و باید همین راه را ادامه دهیم و این یکی از اهداف اصلی ما در امضای قرارداد همکاری مشترک با برگزیده های ایران است.

برگزیده های ایران و اسپوتینک تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کردند/ پوشکوف: برگزیده های ایران رسانه‌ای مؤثر در منطقه و جهان است

مدیر همکاری‌های بین‌المللی اسپوتنیک، خبرگزاری برگزیده های ایران را یک رسانه مؤثر توصیف کرد و گفت: تأثیر خبرگزاری شما تنها به منطقه محدود نمی‌شود بلکه ما این اثرگذاری را در صحبت با همکارانمان در دیگر کشورهای دنیا و از جمله چین و ونزوئلا هم به‌خوبی مشاهده می‌کنیم.

وی یادآور شد: این قرارداد همکاری مهم و جدی میان برگزیده های ایران و اسپوتنیک از نظر زمانی در مقطع پیش از اجلاس سران بریکس ـ که قرار است در آفریقای جنوبی برگزار شود ـ صورت گرفت و ما امیدواریم شاهد حضور مقامات ایرانی در این اجلاس نیز باشیم.

وی تصریح کرد: این اجلاس می‌تواند پاسخگوی این سؤال مهم باشد که ایران چه‌زمانی به عضویت بریکس در خواهد آمد.

وی عضویت ایران در بریکس را یک موضوع مهم دانست و تصریح کرد: افراد زیادی به این مسئله توجه خاص دارند و ما نیز بی‌صبرانه منتظر شنیدن نتیجه آن هستیم.

زاخاروف: ایران و بریکس آینده خوبی دارند

ایوان زاخاروف مدیر بخش فارسی اسپوتنیک نیز در این مراسم، مسیر رسانه‌های دو کشور را رو به پیشرفت عنوان کرد و اظهار داشت: امضای قرارداد همکاری رسانه‌ای میان ما و شما در حالی اتفاق افتاد که اخیراً‌ شاهد عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای بودیم و هیچ شکی نیست که ایران و بریکس نیز آینده خوبی خواهند داشت.

وی با ابراز خرسندی از سطح روابط بین ایران و روسیه، تصریح کرد: امیدوارم این اتفاقات نتایج خوبی برای دو کشور داشته باشد.

زاخاروف در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۱۷ مردادماه روز خبرنگار در ایران، این روز را به جامعه خبرنگاری ایران تبریک گفت و خاطرنشان کرد: ما در رسانه اسپوتنیک و بخش فارسی این رسانه، تلاش می‌کنیم همه تحولاتی را که در زمینه همکاری‌های دو کشور رخ می‌دهد، پوشش دهیم و امیدواریم این همکاری دوجانبه با برگزیده های ایران نیز در نتیجه کار ما مؤثر باشد.

در پایان این جلسه، آقایان عبدالله عبداللهی معاون خبر برگزیده های ایران و واسیلی پوشکوف مدیر همکاری‌های بین‌المللی اسپوتنیک سند همکاری بین دو رسانه را به امضا رساندند.

/+

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا