علمی و فناوری

برگ برنده‌ای که سامسونگ برای رقابت با اپل رو می‌کند

برگ برنده‌ای که سامسونگ برای رقابت با اپل رو می‌کند

رقابت در بازار گوشی‌های هوشمند پرچمدار با تمام سرعت ادامه دارد. در حالی که مدل‌های مختلفی از برندهای مختلفی در بازار وجود دارد، اپل این غول فناوری آمریکایی کوی سبقت را از دیگر رقبا ربوده است.

علت اصلی این اتفاق، ارائه تجربه بهتر نرم افزاری و سخت افزاری محصولات اپل است. به‌نظر می‌رسد که سامسونگ تحقیقات مشابهی را انجام داده و می‌خواهد موفقیت مشابهی را در بخش سخت افزاری به‌دست بیاورد. در این راستا، پردازنده ای که قرار است در زیر قاب گوشی گلکسی S24 سال آینده سامسونگ قرار بگیرد، می‌تواند تغییرات بزرگی را به‌همراه داشته باشد.

وب‌سایت Samsung MX گزارش می‌دهد که غول کره‌ای قصد دارد پردازنده اگزینوس ۲۴۰۰ مبتنی بر فناوری لیتوگرافیک ۴LPP خودش را از اواخر سال ۲۰۲۳ میلادی وارد فاز تولید انبوه کند. افشاگران می‌گویند این تراشه (با کدنام Root)، با طراحی چهار خوشه‌ای و مجموع ۱۰ هسته در حال توسعه است. این تراشه قرار است زیر قاب پرچمداران سال آینده سامسونگ قرار بگیرد.

ساختار پردازنده اگزینوس ۲۴۰۰ گوشی گلکسی S24 سامسونگ

گفته می‌شود اگزینوس ۲۴۰۰ به‌دنباله اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کوالکام از طراحی چهار خوشه‌ای با هسته مرکزی Cortex-X4، دو خوشه با هسته‌های Cortex-A720 و چهار هسته Cortex-A510 بهره می‌برد. با این حال اطلاعات متناقضی در مورد تعداد دقیق هسته‌های Cortex-A720 و مجموع کل هسته‌ها در این پردازنده مشخص نیست. براساس یکی از گزارش‌ها، ترکیب چینش این ۸ هسته ۳+۴+۱ است، در حالی که گزارش دیگری منتشر شده که نشان می‌دهد این پردازنده از ۱۰ هسته با چینش ۴+۳+۲+۱ بهره می‌برد.

سامسونگ طی سالیان اخیر همیشه روی نسخه آمریکایی گوشی‌های سری Galaxy S خودش از پردازنده‌های شرکت آمریکایی کوالکام استفاده کرده است. اما حالا به‌نظر می‌رسد که غول کره‌ای به‌دنبال تغییر رویه است و تمام نسخه‌های سری گلکسی اس ۲۴ با تراشه داخلی اگزینوس ساخت خود این کمپانی قدرت خواهند گرفت. البته خود سامسونگ هیچ یک از این گزارش‌ها را رسما تأیید نکرده است. بنابراین نمی‌توانیم با قاطعیت در مورد آن‌ها صحبت کنیم.

۵۸۵۸

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا