سیاسی

بر روی سنگ قبر روحانیِ معروف چه نوشته شده است؟

بر روی سنگ قبر روحانیِ معروف چه نوشته شده است؟

انسیه خزعلی -معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری- بعداظهر دوشنبه (۲۷شهریورماه) در آیین نکوداشت آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی، دبیرکل فقید بنیاد بین‌المللی غدیر که در موزه امام علی(ع) برگزار شد، ضمن تشکر از برگزارکنندگان این نکوداشت اظهار کرد: پدرم وصیت کردند که پس از فوت‌شان جز سال اول برای ایشان مراسمی نگیریم، چون دوست نداشتند مردم به زحمت بیافتند، حتی تاکید کردند که هیچ القابی بر روی سنگ قبرشان نوشته نشود و تنها نام ابوالقاسم منقوش شود و این‌ کوچکترین اخلاصی بود که در زندگی ایشان دیدیم.

روحانی پرنفوذ حامی سرسخت انجمن حجتیه /لب های احمدی نژاد را بوسیدم چون از امام زمان نام برده بود/اگر بخواهد هاشمی روی کار بیاید من بمیرم و نبینم

وی با اشاره به سه ویژگی شخصیتی آیت‌الله خزعلی یادآور شد: ویژگی اول ایشان اخلاق و دلدادگی به امیرالمومنین(ع) بود، ایشان هر زمان ‌نام امام علی(ع) می‌آمد به پهنای صورت گریه می‌کردند. همچنین اخلاص ایشان در زندگی شخصی و حتی انقلابی‌شان را بارها می‌دیدیم.

انسیه خزعلی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در مورد پدرم فرمودند «این‌ مرد پای این انقلاب ایستاد»، بسیاری از کسانی که با زهد و وارستگی زندگی کردند همیشه مورد اتهام هستند، در حالی که اموال ایشان از قبل و بعد از انقلاب تغییری نکرد و حتی از وجوهات مبلغی را وارد زندگی ما نکرد. به گونه‌ای که در زمان بیماری مادر منزلی که خیلی برایشان دوست‌داشتنی بود را فروختند.

وی افزود: سومین ویژگی ایشان عرفان آمیخته با سیاست و انقلاب بود، همچنین مفاهیم عرفانی در وجود ایشان با تمام وجود دیده می‌شد، از سوی دیگر در مسائل انقلاب محکم و با کسی تعارف نداشتند و اولین‌ اخطارها به انحرافیون، منافقین و فتنه‌ها از سوی پدرم بود.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ابراز کرد: پدرم دلداده امام راحل و ارادتمند به رهبر معظم انقلاب بودند و اثر این اخلاق‌ها را در انقلاب می‌بینیم.

۲۷۲۷

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا