Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
بزرگترین هواپیمای جهان رکورد شکست / عکس - خبرگزاری برگزیده های ایران
علمی و فناوری

بزرگترین هواپیمای جهان رکورد شکست / عکس

بزرگترین هواپیمای جهان رکورد شکست / عکس

بزرگ‌ترین هواپیمای دنیا موسوم به Roc چند روز پیش در جدیدترین پرواز آزمایشی خود حدود شش ساعت در آسمان ماند تا رکوردشکنی کند. این هواپیما در این طول این پرواز برای دومین‌بار حامل یک وسیله نقلیه هایپرسونیک به‌نام Talon-A بود و در نهایت قرار است سکویی برای آزمایش این پرنده مافوق صوت باشد.

شرکت هواپیمایی استراتولانچ جمعه گذشته (۲۳ دی‌ماه) برای نهمین بار هواپیمای غول‌پیکر Roc را به‌پرواز درآورد و با موفقیت روی زمین نشاند. البته این پرواز که بر فراز صحرای موهای در ایالت کالیفرنیا انجام شد، شش ساعت به‌طول انجامید تا طولانی‌تر از تمام پروازهای قبلی در آزمایش‌های بزرگ‌ترین هواپیمای جهان باشد.

بزرگ‌ترین هواپیمای دنیا برای آزمایش پرنده هایپرسونیک آماده می‌شود

Roc در این پرواز طولانی، وسیله نقلیه هایپرسونیک Talon-A را به‌همراه داشت تا برای آزمایش اصلی این پرنده در دنباله سال جاری میلادی آماده شود. «زاخاری کرور»، مدیرعامل استراتولانچ درباره آزمایش اخیر این هواپیما گفت: «تیم شگفت‌انگیز ما در حال پیشروی در برنامه زمان‌بندی آزمایش‌هاست و به‌واسطه همین سخت‌کوشی‌هاست که حالا بیش از هر زمان دیگری به جداسازی امن این پرنده و اولین پرواز آزمایشی هایپرسونیک نزدیک شده‌ایم.» کرور باور دارد استراتولانچ با بررسی دقیق شرایط رهاسازی Talon-A می‌تواند ریسک‌های احتمالی را کاهش دهد و ایمن‌ترین حالت ممکن برای آزمایش این پرنده هایپرسونیک را فراهم کند.

بزرگترین هواپیمای جهان رکورد شکست / عکس

بزرگ‌ترین هواپیمای دنیا جمعه صبح به‌وقت محلی از پایگاه هوافضای موهاوی در جنوب شرق کالیفرنیا پرتاب شد و شش ساعت بعد دوباره روی زمین نشست. حداکثر ارتفاع Roc در این پرواز به ۶۸۶۰ متر رسید. این هواپیما قبلاً با رسیدن به ارتفاع ۸۲۰۰ متری رکورد خود را شکسته بود.

هواپیمای Roc که اندازه بال‌های آن به ۱۱۷ متر می‌رسد، اولین بار در آبان‌ماه امسال با Talon-A به آسمان‌ها رفت. این وسیله نقلیه هایپرسونیک در زیر بخش مرکزی هواپیما قرار می‌گیرد و اندازه آن ۸.۵ متر است. استراتولانچ هنوز زمان دقیقی را برای تست پرواز این وسیله نقلیه اعلام نکرده است.

۵۸۵۸

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا