فرهنگ و هنر

بزرگداشت بیستمین سالگرد شهدای تفحص/ سرانجام کودکی که تابوت‌ شهدا را می‌ساخت

به گزارش گروه حماسه و مقاومت برگزیده های ایران، همزمان با بیستمین سالگرد عروج شهادت‌گونه شهید علیرضا شهبازی و شهید محمدرضا زمانی از شهدای تفحص، مراسم بزرگداشتی فردا (پنج شنبه ۲۵ آذر ماه) ساعت ۱۵ بر سر مزار شهید شهبازی در قطعه ۲۷ گلزار شهدای بهشت زهرا (س) برگزار می‌شود.

در این محفل نورانی، همرزمان و خانواده شهدا و ایثارگران به همراه مردم خداجوی تهران حضور خواهند داشت. قرائت زیارت عاشورا و ذکر مصیبت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) زینت‌بخش این محفل خواهد بود.


از راست شهید علیرضا شهبازی، شهید محمد زمانی

درباره شهیدان

به گزارش برگزیده های ایران،‌ شهید علیرضا شهبازی متولد سال ۱۳۵۵ بود. مادر علیرضا با توسل به امام رضا (ع) صاحب فرزند پسر شد. علیرضا برای اخذ مدرک دیپلم وارد آموزشگاه درجه‌داری قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران شد. در دوران کودکی از مادرش گلایه می‌کرد که چرا زودتر او را به دنیا نیاورده است تا بتواند در جبهه حضور پیدا کند. با این حال به کمک پدر نجارش در دوران جنگ برای شهدا تابوت می‌ساخت. علیرضا در  سال ۱۳۸۰ برای پیدا کردن پیکرهای مطهر شهدا وارد گروه تفحص شد و سرانجام در ۲۶ آذر ۱۳۸۰ در فکه به شهدا پیوست. پیکر مطهرش در قطعه ۲۷ گلزار شهدای بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد. 


شهید محمدرضا زمانی

در ۲۵ فروردین ماه سال ۱۳۵۷ در تهران به دنیا آمد و در حالی که تنها ۲۳ سال از بهار عمرش گذشته بود، حین مأموریت تفحص شهدا در منطقه فکه و در حادثه انفجار مین همراه با علیرضا شهبازی آسمانی شد. مزار مطهر این شهید در گلزار شهدای چهاردانگه است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا