اصفهان

بزرگواری مردم و کشاورزان اصفهانی دشمنان را عصبانی کرد/ برخی از بازداشت‌‌شدگان ناآرامی‌ها آزاد شدند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان، ذبیح‌الله خدائیان سخنگوی قوه قضائیه صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در رابطه با حوادث اخیر اصفهان اظهار کرد: مردم حق دارند چنان‌چه خواسته یا مطالبه‌ای دارند به اطلاع مسؤولان برسانند و خواسته‌های خود را مطرح کنند.

وی افزود: مردم اصفهان هم مانند سایر استان‌ها در رابطه با حق‌آبه‌ای که دارند اعتراضاتی داشته و تجمعاتی داشتند و ما شاهد بودیم چندین روز این تجمعات ادامه داشت و  بسیار آرام و مسالمت‌آمیز بود و هیچ مشکلی ایجاد نشد.

خداییان خاطرنشان کرد: همین تجمع مسالمت‌آمیز و بزرگواری مردم آن منطقه دشمنان را عصبانی کرد و باعث شد که افرادی تحت تأثیر دشمنان در تجمع و صفوف مردم نفوذ پیدا کرده و دست به اغتشاش بزنند.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: افرادی اغتشاشگر بودند که اقدام به سلب امنیت مردم و تخریب اموال مردم کردند و مانع طرح صحیح خواسته مردم شدند.

وی اضافه کرد: با اقدام این افراد خود مردم اصفهان وارد عمل شدند و با کمک نیروی انتظامی به آن خاتمه دادند و طبیعتاً تعدادی در این راستا دستگیر شدند.

خداییان در ادامه مطرح کرد: نزدیک ۱۳۰ نفر در تجمعات اخیر اصفهان بازداشت شدند و برای آن‌ها قرار صادر شده بود؛ البته بعضی بازداشت شده و بلافاصله بلاقید آزاد شده بودند، بقیه هم که قرار تأمین برای آن‌ها صادر شده بود همین دیروز به جز افرادی که ممکن است تیراندازی مسلحانه داشتند یا جرمشان به نحوی است که ممکن است قرار بازداشت موقت صادر شده باشد، بقیه با قرار تأمین کفالت و وثیقه آزاد شده یا در جریان آزادی هستند.

سخنگوی قوه قضائیه در ادامه ابراز کرد: در هر حال مسأله آب فقط اختصاص به اصفهان ندارد؛ ما چندین سال است با خشکسالی مواجه هستیم، در برخی استان‌های دیگر هم ما کمبود آب داریم.

وی تأکید کرد: خواهش ما از مردم عزیز این است که به این توجه داشته باشند موقعی که سطح آبی که پشت سدها داریم کاهش پیدا کرده طبیعی است که مسؤولان باید اولویت‌بندی کنند، آنجایی که لازم است آب آشامیدنی تأمین شود طبیعتاً بر تأمین آب کشاورزی یا آب صنعتی اولویت دارد و باید این را مدنظر قرار دهیم، چون ما نمیدانیم که آیا در آینده بارشی داریم یا خیر.

خداییان همچنین اذعان کرد: اگر بنا باشد آب بلافاصله رهاسازی شود، ممکن است در آینده با کمبود آب آشامیدنی مواجه شویم، بنابراین باید به این نکته هم توجه کنیم.

سخنگوی قوه قضائیه با تأکید بر اینکه دولت هم باید به خواسته مردم توجه کند و جایی که لازم است جبران خسارت شود، گفت: دیدیم دولت مبالغی را به این امر اختصاص داد و قطعاً به خواسته کشاورزان توجه می‌شود، خسارت آن‌ها هم در چارچوب قانون جبران خواهد شد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/آ/ی


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا