سلامت

بستری بیماران کرونایی در بابل دوباره سه رقمی شد

به گزارش برگزیده های ایران ، بستری بیماران کرونایی که از ۱۰ مهر ماه در بابل وارد کانال دو رقمی شده بود،از حجم مراجعه به مراکز درمانی کاست و روز ۱۶ مهر ماه آمار کل بستری را به ۷۷ نفر رساند ، اما در دو هفته اخیر روند بستری بیماران کرونایی در بیمارستان ها از آمار ترخیصی ها به صورت ملایم پیشی گرفت و اکنون بعد از ۳۲ روز ، بر اساس آخرین اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی بابل بستری بیماران کرونایی با ۲۳ بیمار افزایش تدریجی به یکصد نفر افزایش یافته است.

در دو هفته گذشته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بابل نسبت به کم رغبتی مراجعه گروه های سنی ۲۵ تا ۴۰ سال برای دریافت واکسن کرونا هشدار داده بودند و خواهان اهتمام جدی تر این گروه های سنی برای مراجعه و دریافت واکسن کرونا شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل در این باره به خبرنگار برگزیده های ایران گفت: با توجه به اینکه هنوز جمعیت ۸۰ درصدی گروه های هدف در بابل دز دوم واکسن کرونا را دریافت نکرده اند و ایمنی لازم ایجاد نشده است، آمارهای بستری بیماران کرونایی شکننده خواهد بود.

دکتر مصطفی جوانیان افزود: امروز به طور جدی شهروندان ما باید به این باور برسند که تزریق واکسن کرونا به تنهایی بدون رعایت پروتکل های بهداشتی نمی تواند به روند کاهشی بستری بیماران کرونایی کمک کند.

وی اظهار داشت: در روزهای اخیر شاهدیم که رعایت پروتکل های بهداشتی در بین شهروندان کاهش یافته است که آمار بستری سه رقمی امروز نتیجه همین عادی انگاری ها است.

او افزود: تاکنون ۶۱۵ هزار و ۸۳۰ دز واکسن به گروه های هدف جمعیت بالای ۱۲ سال بابل تزریق شده است . بیش از ۵۲ درصد جمعیت هدف شهرستان تاکنون هر دو دز و بیش از ۸۰ درصد جمعیت گروه هدف هم دستکم یک دز واکسن از واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

بنا به گزارش دانشگاه علوم پزشکی بابل در ۲۴ ساعت گذشته ۲۳ بیمار کرونایی در مراکز درمانی بابل بستری و ۱۷ بیمار هم ترخیص شدند که این آمار بستری کل را سه رقمی و به عدد یکصد رسانده است.

همچنین ۱۷ بیمار بدحال کرونایی هم در بخش مراقبت های ویژه مراکز درمانی بابل بستری می باشند.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا