اجتماعی

بستری سالانه ۵۵۰۰۰ بیمار در بیمارستان بقیه‌الله(عج)/ انجام ۲۰۰۰ زایمان در سال

بستری سالانه ۵۵۰۰۰ بیمار در بیمارستان بقیه‌الله(عج)/ انجام ۲۰۰۰ زایمان در سال

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، عبدالرضا دلاوری امروز در نشست با خبرنگاران در بیمارستان بقیه‌الله‌الاعظم (عج) اظهار کرد: بیمارستان بقیه‌الله(عج) با زیربنای ۷۲ هزار متر مربع، بالغ بر ۹۵۰ تخت بیمارستانی فعال دارد.

وی با بیان این‌که در هر سال حدود ۵۵ هزار بیمار در بیمارستان بقیه الله (عج) بستری می‌شوند، تصریح کرد: سالانه ۸۰۰ هزار ویزیت درمانگاهی داریم و تعداد مراجعات سالانه به اورژانس بیش از ۸۲ هزار نفر است.

مدیر بیمارستان بقیه الله(عج) با بیان این‌که ترویج زایمان طبیعی در بیمارستان انجام می‌شود، افزود: سالانه بالغ بر ۲۰۰۰ زایمان در بیمارستان بقیه الله انجام می‌شود که بسیاری از آن‌ها به شیوه طبیعی و براساس استاندارد وزارت بهداشت (انجام حداقل ۴۰ درصد زایمان‌ها به روش طبیعی) بوده است.

دلاوری با بیان این‌که تعداد تخت آی‌سی‌یو در شرایط عادی ۵۸ تخت بود که در شرایط کرونایی به دلیل افزایش نیاز به بخش های مراقبت‌های ویژه، ۱۰۰ تخت آی‌سی‌یو ایجاد و به مردم خدمات درمانی ارائه شد، یادآور شد: در سال ۹۹ بیش از ۸۵۰۰ بستری کرونایی در بخش‌ها داشته‌ایم. در دوران کرونا ۲۲ هزار بیمار را بستری کردیم و ۱۰۰ هزار بیمار سرپایی مراجعه کردند.

وی با بیان این که رویکرد بیمارستان بیمارمحوری و ترویج سبک زندگی اسلامی ایران در جهت ارتقای سلامت مردم است، گفت: یکی از رسالت‌های اصلی بیمارستان پشتیبانی و راهبری علمی عملی از طب نظامی و درمان مصدومان در حوزه تروما (آسیب)، شیمیایی و زیستی است که در این راستا نیز ما مفتخر به پذیرش بالغ بر ۱۰ هزار بیمار مدافع حرم بوده‌ایم.

دلاوری با بیان این‌که کاهش میانگین اقامت بیماران نشانگر موفقیت بیمارستان‌ها در درمان بیماران است، بیان کرد: در بیمارستان بقیه‌الله (عج) هر بیمار به طور میانگین ۳.۵ روز بستری می‌شود که استاندارد جهانی آن ۲.۵ تا ۳ روز است و بنابراین فاصله زیادی با این استاندارد نداریم.

مدیر بیمارستان بقیه الله (عج) با اشاره به دستاوردهای بیمارستان در سال‌های گذشته خاطرنشان کرد: بیمارستان بقیه الله(عج) بیمارستان برتر در حوزه‌های اعتباربخشی ملی، مدیریت بحران کرونا، واحد توسعه تحقیقات، ارتباطات مردمی و پدافند غیرعامل بوده است.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا