اردبیل

بستری ۲۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در اردبیل

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، شهرام حبیب‌زاده پیش‌ازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی شبانه‌روز گذشته ۲۸ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند و متأسفانه ۳ نفر بر اثر این بیماری جان باختند.

وی افزود: طی همین مدت خوشبختانه ۳۳ بیمار مبتلا به کرونا نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل ادامه داد: شمار کل بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان اردبیل به ۱۷۸ نفر رسید که نسبت به دیروز کاهش ۸ موردی داشته و از این تعداد ۴۰ بیمار بدحال در بخش ICU تحت مراقبت ویژه قرار دارند و علاوه بر این‌ها، ۱۰۶ بیمار نیز تحت نظر هستند.

حبیب‌زاده بیان کرد: هم‌اکنون شهرستان‌ مشگین‌شهر در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های های اردبیل، خلخال و  پارس‌آباد در وضعیت زرد (خطر متوسط) و شهرستان‌های گرمی، نمین، کوثر، سرعین، بیله‌سوار، نیر و اصلاندوز در وضعیت آبی قرار دارند.

بیش از ۵۹۴ هزار نفر به‌طور کامل واکسینه شدند

وی با تاکید بر ادامه استفاده مردم از ماسک گفت: جلوگیری از شیوع بیماری کرونا نیازمند رعایت دقیق نکات بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی‌ها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به روند واکسیناسیون کرونا در شبانه‌روز گذشته تصریح کرد: تاکنون یک میلیون و ۴۴۵ هزار و ۳۵۷ دُز واکسن در استان اردبیل تزریق شده که از این مقدار ۸۵۰ هزار و ۴۳۴ دُز مربوط به نوبت اول و ۵۹۴ هزار و ۹۲۳ دُز مربوط به نوبت دوم واکسیناسیون است.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا