اخبار ورزشی

بسحاق: نفرات دعوت شده به تیم امید دهه هشتادی هستند/ با ساعی صحبت کردم که برنامه ۴ ساله بدهم

بسحاق: نفرات دعوت شده به تیم امید دهه هشتادی هستند/ با ساعی صحبت کردم که برنامه ۴ ساله بدهم

– اخبار ورزشی –

علی‌محمد بسحاق در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری برگزیده های ایران، در خصوص شروع دوباره تمرینات تیم امید تکواندو اظهار داشت: یکی از سیاست‌های کاری هادی ساعی احیای تیم امید برای پشتوانه‌سازی تیم بزرگسالان بود، اما شرایطی به خاطر برگزاری مسابقات گرندپری و گرنداسلم به وجود آمد و تمرکز بیشتر فدراسیون نیز روی کسب سهیمه المپیک پاریس و تیم ملی بزرگسالان قرار داشت. با کمتر شدن فشردگی مسابقات، برنامه‌هایی که قرار بود برای تیم امید انجام شود در حال افتادن روی روال خود است.

وی در خصوص ملاک نفرات دعوت شده به اردو برای حضور در تورنمنت‌های بین‌المللی تهران گفت: قرار بود استانی که میزبان برگزاری اردوی تیم امید خواهد شد یک مربی و دو ورزشکار در کنار تیم داشته باشد. استان مرکزی نیز با توجه میزبانی از اردوی تیم امید، دو بازیکن و یک مربی در کنار تیم دارد. سایر نفرات نیز را بر اساس مشاهده عملکرد بازیکنان در رقابت‌های لیگ برتر در ماه گذشته و این ماه انتخاب شدند.

آغاز دوباره فعالیت‌های تیم امید تکواندو/ حضور شاگردان بسحاق در رقابت‌های بین‌المللی ایران

 

سرمربی تیم امید تکواندو در خصوص احتمال دعوت نفرات بیشتر به اردوی این تیم تاکید کرد: با توجه به اینکه ثبت نام دو تورنمنت تهران بسته شده است، باید تیم را فیکس می‌کردیم و این هشت نفر ثبت‌نام شدند. نفراتی را که انتخاب کردیم هم بچه‌های دهه هشتادی هستند و زیر این دهه نداریم. در آینده هر کدام از این نفرات بتوانند به تیم ملی بزرگسالان کمک کنند نیز آنها را در اختیار تیم ملی قرار خواهیم داد؛ چرا که هدف تیم امید پشتوانه‌سازی برای تیم بزرگسالان است.

بسحاق در پاسخ به این سوال که اطلاعی از نفرات و کشورهای شرکت کننده در تورنمنت‌های تهران دارد، گفت: آمار حضور کشورها و نفرات را نگرفتم، اما با توجه به اینکه مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی، گزینشی مسابقات قهرمانی آسیا است، طبیعتاً و به احتمال زیاد کشورها و نفرات خوبی شرکت خواهند کرد. نفرات مدال‌آور مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی می‌توانند به صورت مستقیم در قهرمانی آسیا شرکت کنند. 

وی در خصوص اینکه پس از این مسابقات، فعالیت‌های تیم امید ادامه خواهد داشت، افزود: با توجه به اینکه مربی برنامه‌محوری هستم، با هادی ساعی صحبت و از ایشان خواهش کردم که اگر قرار است فعالیت‌های تیم امید ادامه‌دار باشد یک برنامه ۴ ساله بدهم تا مشخص شود که تیم امید در چه مسابقاتی قرار است شرکت کند. آیا تیم امید در مسابقات قهرمانی آسیا، کشورهای اسلامی و داخل سالن و یا رویدادهای دیگر شرکت خواهد کرد تا با توجه به این موضوع برنامه‌ریزی داشته باشیم؟. هدف تیم امید شرکت در مسابقاتی مربوط به این تیم است تا  فعالیت‌هایش ادامه دار باشد. با برگزاری مسابقات قاره‌ای کسب سهمیه در اسفندماه نیز سر فدراسیون خلوت خواهد شد و تیم امید نیز می‌تواند به فعالیتش ادامه دهد.

مربی سابق تیم ملی تکواندو در پاسخ به این سوال که با توجه به تصمیم کمیته فنی برای انتخاب نفر اعزامی به مسابقات کسب سهمیه از میان اوزان یک و چهار؛ به نظر او در چه وزنی شرایط بهتری برای کسب سهمیه خواهیم داشت، گفت: هم نفرات وزن یک و هم نفرات وزن چهار خوب هستند. البته دیدگاه شخصی‌ام این است که اگر در وزن ۵۸ کیلوگرم نماینده اعزام کنیم خیلی موفق‌تر هستیم. در این وزن سه بازیکن خیلی خوب داریم و اگر یکی از آنها انتخاب شود، سهمیه را خواهد گرفت. در وزن هشتم نیز آرین سلیمی  بازیکن خوبی است، اما نیاز بود تا در مسابقات بیشتری شرکت و تجربه کسب کند.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا