اجتماعی

بسیاری از پله‌های برقی پایتخت همچنان غیرفعال هستند/ مسئولیت پله‌های مکانیزه به حوزه حمل‌و‌نقل شهرداری تهران واگذار شود

بسیاری از پله‌های برقی پایتخت همچنان غیرفعال هستند/ مسئولیت پله‌های مکانیزه به حوزه حمل‌و‌نقل شهرداری تهران واگذار شود

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، مهدی چمران صبح امروز در آغاز یکصد و شصت و پنجمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به تجمع صورت گرفته مقابل مترو توسط برخی افراد اظهار کرد: انتظار می‌رود که مجموعه مترو حساسیت بیشتری را به انجام رعایت مسئله عفاف و حجاب در واگن‌های مترو داشته باشد و نسبت به افراد بی‌حجاب در این زمینه تذکرات لازم را بدهد.

وی در خصوص تاخیر یک ساعته جلسه امروز شورای شهر تهران گفت: امروز جلسه ستاد اربعین با حضور شهردار تهران در شهرری برگزار شد و این مسئله باعث شد که جلسه شورا کمی دیر برگزار شود.

رئیس شورای شهر تهران همچنین به مشکل پلاک‌گذاری ون‌ها اشاره کرد و افزود: در این زمینه مشکلاتی وجود دارد و طلب‌ها از سوی وزارت کشور هنوز داده نشده که مجوز پلاک شدن را بدهد اما آنچه وارد ناوگان شده همه پلاک‌گذاری شده‌اند.

چمران افزود: در برخی خطوط اتوبوسرانی که تعداد مسافران اندک است و پر شدن اتوبوس‌ها برای شهروندان زمان‌بر است، ون و مینی‌بوس می‌تواند جایگزین شود.

مهدی پیرهادی؛ رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در جلسه امروز با اشاره به تلاش صورت گرفته از سوی مجموعه شهرداری تهران در دهه اول محرم اظهار کرد: در همین جا از همه مجموعه خدمات شهری بویژه پاکبانان که در ایام دهه اول محرم زحمات زیادی را کشیدند، تشکر می‌کنم.

ناصر امانی؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز در جلسه امروز به پوشش مناسب و اقدامات انجام شده از سوی شهرداری تهران در دهه اول محرم اشاره کرد و گفت: شاهد چهره‌آرایی بسیار خوبی از سوی مجموعه شهرداری تهران در این ایام بودیم.

وی همچنین به برپایی خیمه بزرگ عاشورا در میدان هفت تیر اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز از سازمان زیباسازی تقدیر و تشکر می‌شود.

امانی همچنین به فعالیت صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: این مجموعه در شورای دوم فعالیت خود را آغاز کرد و در تاریخ بیست و نهم آذر سال ۱۴۰۰ بنده تذکری را به شهرداری تهران در خصوص صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران دادم و تاکید کردم که این مجموعه یک شخصیت مستقل حقوقی و در واقع یک بخش خصوصی است و احکام هیئت مدیره صندوق نباید توسط شهردار تهران صادر و ابلاغ شود.

وی افزود: متاسفانه شهرداری تهران همانند سایر تذکرات جواب قانع‌کنند‌ه‌ای را نسبت به تذکر بنده در خصوص صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران ارائه نکرد و هفته گذشته نیز مجمع صندوق شکل گرفت و رسما بانک مرکزی به بانک شهر نسبت به این مسئله اعتراض کرده است.

امانی اظهار امیدواری کرد که شهرداری تهران ورود جدی را به این مسئله داشته باشد چرا که هم اکنون مشکلاتی برای کارکنان شهرداری تهران بوجود آمده است

مهدی اقراریان؛ عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران در جلسه امروز گفت: بنده پنجاه و پنجمین تذکر خود را به شهرداری در خصوص نگهداشت ایستگاه‌های اتوبوس و بی‌آر‌تی می‌دهم و امید است هر چه زودتر نسبت به این مسئله توجه لازم صورت بگیرد.

وی با انتقاد مجدد از وضعیت نامناسب پوشش، عفاف و حجاب و عدم کنترل مجموعه مترو در واگن‌های این نوع از حمل و نقل گفت: متاسفانه هیچ اقدام قابل توجهی از سوی مجموعه مترو برای این موضوع وجود ندارد به طوریکه ما در مجموعه شهروند و برج میلاد نیز شاهد تردد افرادی بی‌حجاب هستیم.

وی گفت: متاسفانه شهرداری تهران اهتمام جدی به عمل و اقدام مناسب در خصوص قانون عفاف و حجاب ندارد و بنده بار دیگر این موضوع را به مسئولان مترو تذکر و گوشزد می‌کنم که با افرادی که بدون حجاب وارد مترو می‌شوند طبق قوانین و مقررات برخورد شود.

اقراریان با طرح سوال از شهردار تهران تصریح کرد: در صورتی که شهرداری تهران توجهی به این تذکر نداشته باشد، قاعدتا اولین سوال از شهردار تهران در خصوص عدم رعایت عفاف و حجاب در واگن‌های مترو کلید خواهد خورد.

حجت‌الاسلام آقامیری؛ عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در تذکری در خصوص عدم آماده‌سازی پله‌های برقی در سطح شهر تهران، گفت: بنده چندی پیش تذکری دادم و همچنان شهروندان تهرانی نسبت به این موضوع گلایه دارند چرا که بسیاری از پل‌های مکانیزه برقی در سطح شهر تهران غیرفعال هستند.

انتقاد اعضای شورای شهر تهران به خرابی مکرر پله‌های برقی پایتخت

وی با اشاره به اینکه حدود دو سال از عمر فعالیت شورای ششم باقی مانده است، گفت: امیدواریم در بازه زمانی باقیمانده بتوانیم به تعهدات و وعده‌های خود در حوزه‌های مختلف از جمله موضوع اشاره شده عمل کنیم.

حبیب کاشانی؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز با اشاره به خرابی پله‌های برقی مکانیزه در سطح شهر تهران گفت: این موضوع در گذشته در حیطه و اختیارات حوزه حمل و نقل شهرداری تهران بود که در این دوره به سازمان زیباسازی واگذار شده و با توجه به اینکه موضوعات پله‌های برقی بسیار تخصصی‌تر هستند انتظار می‌رود مجددا مسئولیت پله‌های برقی مکانیزه به حوزه حمل و نقل واگذار شود.

نرگس سلیمانی؛ رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران در جلسه امروز گفت: قطعا نخستین سوال از شهردار تهران به حوزه حمل و نقل بر می‌گردد چرا که علیرغم طرح سوال هنوز جوابی از شهردار تهران نشنیده‌ایم.

وی همچنین به برگزاری جلسه شورای با تاخیر یک ساعته گفت: قاعدتا این موضوع باید در صحن شورا رای‌گیری می‌شد و این موضوع مورد گلایه ما قرار دارد.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا