کرمانشاه

بسیج، راوی شکوه و سربلندی نظام است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از کرمانشاه، سردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه امروز در یک نشست خبری به مناسبت هفته بسیج در جمع خبرنگاران حاضر شد.

سردار بهمن ریحانی در این نشست، اظهار داشت: امام خمینی (ره) با تشکیل بسیج مستضعفین به دنبال این بود که مردم آگاه و دلسوز انقلابی را نه فقط در موضوع نظامی بلکه در همه صحنه‌ها دخیل کند.

وی با بیان اینکه نگاه امام راحل(ره) نه تنها به ایران بلکه به سایر کشورهای تحت ستم نیز بود، گفت: اگر بسیج نمی‌بود در بسیاری از عرصه‌های سیاسی،  اجتماعی، اقتصادی و… نمی‌توانستیم با شکوه و سربلندی حرف بزنیم.

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه بیان کرد: وقتی یک قایق کوچک در برابر یک ناو بزرگ می‌ایستد و آن را وادار به تسلیم می‌کند این حاصل فرهنگی است که امام خمینی(ره) در ایران نهادینه و به بسیاری از کشورها صادر کرد.

وی تصریح کرد: آنچه که از مقاومت در عراق، سوریه و یمن می‌بینیم براساس فرهنگ و تفکر انقلاب اسلامی و بسیجی بودن است.

وی ادامه داد: امام(ره) آینده را می‌دید که جهانخواران به دنبال بلعیدن دنیا هستند، لذا در طراز دشمنان بزرگ باید انسان‌های بزرگ، آبدیده می‌شدند.

ریحانی با اشاره به پای کار بودن نیروهای داوطلب مردمی و بسیجیان در مبارزه با کرونا و انجام  واکسیناسیون، گفت: اگر این حضور نبود نمی‌توانستیم این حجم از واکسیناسیون را داشته باشیم.

وی عنوان داشت: از مؤلفه‌های بسیجی این است که برای رضای خدا و بدون چشم‌داشت مادی وارد عمل می‌شود و به حمد خدا با این نگاه و تفکر کشور در همه عرصه‌ها در حال پیشرفت است.

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه شعار امسال هفته بسیج که از شنبه ۲۹ آبان ماه تا جمعه ۵ آذرماه (سالروز تشکیل بسیج) است را،«بسیج پاره تن مردم» اعلام کرد و گفت: هر روز این هفته نیز شعار مختص به خود را دارد و برنامه‌های متعدد و مختلفی در این هفته انجام خواهد شد.

 پیمان بسیجیان با امام و رهبری در دیدار با آیت‌الله علما، برگزاری جشنواره  جهادگران علم و فناوری، اعزام تیم‌های پزشکی و بهداشتی به مناطق کم‌برخوردار،  افزایش و تسریع واکسیناسیون کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی، برپایی میزهای خدمت در ادارات مختلف، ادامه طرح هر مسجد یک حقوقدان، برگزاری مسابقات متعدد علمی، فرهنگی و هنری، فعالیت گشت‌های رضویون در محلات به منظور ارتقاء امنیت، افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی، برگزاری رزمایش و تجمع جهادگران محله و مسجد و تجمع نیروهای بسیج در سراسر استان در سوم آذر،  بخشی از برنامه‌های هفته بسیج بود که ریحانی به آن‌ها اشاره کرد.

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌های ما در طول سال برگزاری مراسماتی در کنار منازل شهدا تحت عنوان «آبروی محله» است که در هفته بسیج، تشدید می‌شود.

ریحانی گفت: تاکنون در قالب طرح کمک‌های مؤمنانه بیش  از ۵٠٠ هزار بسته معیشتی و میلیون‌ها بسته بهداشتی  توسط سپاه وبسیج در استان توزیع شده است.

وی در پایان از آزادسازی ۵٠٠ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد با همکاری بسیج حقوقدانان  و خیرین در هفته بسیج امسال خبر داد و آن را یک کار بسیار ارزشمند خواند که دل بسیاری از خانواده‌ها را شاد می‌کند.

انتهای پیام/پ


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا