تهران

بسیج حقوقدانان تهران بزرگ: امسال ۲۸۶ زندانی را آزاد کرده‌ایم/ سردار حسن زاده: هر پایگاه مقاومت یک زندانی آزاد کند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از تهران، فتاح فتاحی رئیس سازمان بسیج حقوقدانان سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ امروز عصر در جشن گلریزان ستاد آزادسازی جرائم غیرعمد با اشاره به نظریه مردم سالاری قضایی اظهار کرد: از سال اخیر تاکنون ۲۸۶ زندانی با پرداخت ۳ میلیارد و ۴۲ میلیون و ۳۹۵ هزار تومان از زندان آزاد شدند، همچنین مبلغ ۴ میلیارد و ۴۴۳ میلیون و ۲۳۲ هزار تومان از محکومان مالی با همراهی بسیجیان حقوقدان منجر به مصالحه شده است.

وی افزود: ۱۲۰ نفر از حقوقدانان و وکلا بسیجی به دادسراها، مجتمع‌های قضایی و شوراهای حل اختلاف استان تهران معرفی شده اند تا با ایجاد صلح و سازش از زندانی شدن افراد جلوگیری کنند.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان تهران بزرگ بازدید و سرکشی از ۱۷۴۷ پرونده در زندان‌های تهران بزرگ، ندامتگاه زنان، اوین، قزل حصار و کانون تربیت و اصلاح کودکان را مطرح کرد و افزود: در سال اخیر تمام بانوان زیر صد میلیون بدهکاری آزاد شدند، به نحوی که تمام تلاش خودمان را برای عدم ورود به زندان به کار گرفته‌ایم.

فتاحی در رابطه با خدمت‌رسان حقوقی به مردم ادامه داد: میزخدمت ۹۳ نفر در سطح مساجد، ۲۱ شیفت در ۸ امامزاده تهران بزرگ و ۲۴۰ نوبت مشاوره در سطح مترو انجام شده است.

سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) نیز در حین همایش با تبریک هفته بسیج اظهار کرد: حقوقدانان بسیجی تهران بزرگ توانستند حدود ۷ میلیارد تومان محکومیت زندانی‌های غیر عمد را به صورت آزاد کردن و مصالحه به خود اختصاص دهند که اقدام بزرگی است.

وی با اشاره به این که تاکنون سه هزار جهیزیه در پایتخت ارائه شده است، افزود: در هر طرحی که به ظرفیت بسیج محلات تکیه کردیم موفق بودیم، که برای این اقدامات هم باید از ظرفیت پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت استفاده کرد.

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) با اشاره به این که ۲۴۰۰ پایگاه مقاوت شهری در تهران بزرگ داریم، افزود: در نظر داریم تا ۵ آذر سال آینده با همراهی خیرین خانواده بسیج به ازای هر پایگاه مقاومت یک زندانی آزاد کنیم، البته برای بازپروری و اشتغال آزادشدگان هم باید اقدام کنیم.

همچنین سهراب انبارکی رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور با معرفی طرح‌های سازمانی اظهار کرد: سازمان بسیج حقوقدانان در طرح مصباح برنامه‌هایی برای آموزش و ارائه خدمات علمی برای آشنایی مردم با قوانین حقوقی کشور درنظرگرفته است، تا کسی به دلیل جهل از قوانین به زندان نرود.

وی به اهمیت مصالحه از طریق مشاوره تاکید کرد و گفت:در طرح اصلاح ذات‌البین با سازماندهی مشاوران حقوقی بسیجی توانسته‌ایم محکومیت ۴ هزار زندانی به مبلغ ۸۷۳ میلیارد تومان را از طریق مصالحه به ۴۶ میلیارد تومان کاهش دهیم، که همین مقدار هم توسط خیرین پرداخت شد.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور با تاکید بر این که جشن گلریزان فعلی یکی از اقدامات طرح احرار است، ادامه داد: در این طرح تاکنون هزاران زندانی آزاد شدند که اکثرا دچار محکومیت مالی یا جرم‌های سبک از درجه ۶ تا ۸ بوده‌اند‌، به نحوی که تقریبا همه‌ی پرداختی‌های این طرح با کمک خیرین است.

انتهای پیام/پ


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا