قزوین

بسیج سازندگی به متقاضیان واجدالشرایط تسهیلات ۱۰۰ میلیونی اشتغال پرداخت می‌کند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از قزوین، مهدی نیکجو، مدیر اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی بسیج سازندگی استان قزوین گفت: در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌ها و منابع جهت ایجاد اشتغال برای اقشار محروم و آسیب‌پذیر در سطح استان و به‌ویژه روستاها و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و رفع فقر و توسعه عدالت اقتصادی و ارتقای معیشت خانواده‌های روستایی و هم‌چنین به‌منظور صیانت و تحکیم خانواده‌ها و احیای کرامت فردی و خانوادگی در سطح جامعه و حمایت از کسب و کارهای خانگی در روستاها، بسیج سازندگی به متقاضیان واجدالشرایط ایجاد اشتغال تسهیلات پرداخت می‌کند.

وی افزود: طی تفاهمی که سازمان بسیج سازندگی با بانک‌های تجارت، ملت، کشاورزی و صادرات داشته است و هم‌چنین تفاهم‌نامه‌ای که با کمیته امداد به امضا رسانده‌ایم مقرر شد حدود ۱۰۵ میلیارد تومان تسهیلات در قالب مرابحه و قرض‌الحسنه که ۹۰ درصد آن به‌صورت قرض‌الحسنه و با سود ۴ درصدی و با بازپرداخت ۷ سال است را به متقاضیان پرداخت کنیم.

نیکجو اظهار کرد: اعضای صندوق‌های قرض‌الحسنه و تعاونی‌هایی که توسط بسیج سازندگی ایجاد شده، طرح‌های دانش‌بنیان در روستاها، زنان سرپرست خانوار، سربازان ترخیص شده، گروه‌های جهادی فعال در حوزه‌های اقتصادی و محلات حاشیه شهر در اولویت این تسهیلات قرار دارند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در راستای ایجاد کارگاه‌های اشتغال از بحث آموزش غافل نشدیم و در مرحله اول آموزش ۷۰۰ نفر از متقاضیان بدون مهارت کسب و کار را در دستور کار قرار داده‌ایم.

مسؤول اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی بسیج سازندگی استان قزوین در رابطه با شرایط دریافت این تسهیلات بیان کرد: داشتن مدرک آموزشی مرتبط با موضوع طرح کسب و کار، خوش‌حسابی و عدم بدهی بانکی و داشتن فضا برای اجرای طرح از شرایط پرداخت این تسهیلات است.

وی در پایان تأکید کرد: سقف پرداخت این تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومان است که متقاضیان دریافت تسهیلات می‌توانند با مراجعه به نواحی بسیج سازندگی از آن بهره‌مند شوند.
انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا