قم

بسیج نهادی کنار دیگر نهادها نیست، فرهنگ حاکم بر همه نهادهاست

به گزارش برگزیده های ایران به نقل از روابط عمومی سپاه قم، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، امروز در همایش روحانیت بسیجی، علمداران بصیرت و مقاومت که به مناسبت هفته بسیج در مدرسه عالی درالشفاء قم برگزار شد، با اشاره به فرازی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اهمیت بسیج، گفت: عظیم ترین نهاد ماندگار انقلاب، بسیج است.

حاجی صادقی ادامه داد: امام خمینی (ره) با هدایت الهی این نهاد را که عامل ماندگاری انقلاب و عامل خنثی کردن نقشه های دشمن است، بنا نهادند .

وی تاکید کرد: بسیج نهادی، کنار دیگر نهادها نیست بلکه فرهنگ حاکم بر همه نهادها و بخش‌هاست و ریشه علوی و فاطمی دارد و برای حفظ دین در مقابل دنیا می‌ایستد.

نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: دشمنان اذعان دارند که انقلاب اسلامی موجب مرگ تدریجی آنان شده است و سنگ در دستان بسیجیان مقاومت تبدیل به موشک‌هایی شد که گنبد آهنین نیز نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد.

حاجی صادقی افزود: فرهنگ بسیجی باید ساری و جاری باشد و بسیجی باید جایگاه‌اش در میدان جهاد تعریف شده باشد و بسیجی باید سازمان یافته و منظم در میدان عمل کند.

وی در ادامه با توجه به نقش مهم سازماندهی در بسیج گفت: همه ملت ایران بسیجی‌اند ولی بهتر است همه در سازمان به صورت منسجم و تشکیلاتی باشند تا در راستای چارچوب عمل کنند. بسیج باید در همه عرصه ها نقش داشته باشد و این جهاد در عرصه مقاومت و مقابله با تحریف و تحریم نیز از وظایف آن است.

حاجی صادقی همچنین تاکید کرد: قوام بسیج در روحیه جهادی است و در جایی که جنگ است دفاع مقدس و جهاد مستمر وجود دارد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در سپاه تصریح کرد: گفتمان و ادبیات مقاومت باید با مبانی دینی به زیبایی تبیین شود و امروز جهاد علمی بسیار ارزشمند است، همانطور که دانشمندان هسته‌ای ما مجاهد بودند و در راه جهاد علمی به مقام والای شهادت رسیدند.

وی با تشریح وضعیت کنونی جبهه استکبار تاکید کرد: امروز جبهه استکبار و دشمنی که همواره در صدد خاموشی موتور انقلاب بوده است، جرات و جسارت تعرض ندارد چرا که یقین دارد جمهوری اسلامی به توانمندی بسیاری در عرصه نظامی و نیروی انسانی دست پیدا کرده است .

حجت الاسلام حاجی صادقی در ادامه گفت: یکی دیگر از مصادیق جهاد کبیر مجاهدت برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی است چرا که دشمن به دنبال تغییر ذائقه فکری و انگیزه مردم است که این جهاد فرهنگی می طلبد.

حجت الاسلام حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در پایان با توجه به اهمیت نقش جهاد تبیین، تاکید کرد: امروز بیش از همیشه به جهاد تبیین و بصیرت افزایی نیاز داریم و امروز در این عرصه دست بسیج به طرف حوزه های علمیه است و با یاری باید در برابر تحریف رصد کنیم و با شناخت از مسائل روز و برنامه های دشمن بصیرت افزایی صورت گیرد.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳/ی


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا